1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

opzetten van een onderneming in de thuiszorg

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 04 Augustus 2006 22:54
Beste mensen,
Ik werk momenteel voor een grote thuiszorg-organisatie.Ik heb veel ideeen hoe zorg klantvriendelijker, persoonlijker,efficienter en meer vraaggestuurd geregeld kan worden.Helaas komen mijn plannen niet overeen met het beleid van deze organisatie. Ik heb daarom plannen om zelf een thuiszorg organisatie op te zetten. Helaas kom ik weinig informatie tegen: opzetten van een ondernemingsplan in de zorg, wet en regelgeving, personeel en planning en ga zomaar door.

Heeft iemand van jullie tips, ideeen, of zelf plannen op dit gebied?
(verwijderd) Geplaatst: donderdag 17 Augustus 2006 11:59
STAP1: laat je goed voorlichten door o.a. de Belastingdienst en Kamer van Koophandel!! Je plannen en idealen zijn herkanbaar voor velen denk ik, maar helaas is het allemaal niet zo simpel als het lijkt.
Op de site www.kvk.nl is ook veel info te vinden.
(verwijderd) Geplaatst: vrijdag 18 Augustus 2006 10:21
Hallo,
Leuk dat je een bureau wilt starten, maar van mijn kant alvast een waarschuwing. Het is zeer lastig om alles goed te regelen, met als dieptepunt verzekeringen en belastingen. KvK kan je eigenlijk nauwelijks helpen en de belastingdienst wijst je voor vragen direct door naar een particuliere belastingadviseur.
Mijn bedrijf is na maanden van onderzoek en geregel eindelijk van start, maar het heeft heel veel frustratie/ irritatie en ergernis gezorgd.

Ik hoop dat je ondanks dit negatieve bericht toch gaat lukken. Speur vooral het internet af voor tips en ideeen. En....neem ruim de tijd voor je plannen.

Gr Erik
Annelies Geplaatst: zaterdag 19 Augustus 2006 09:00
Hallo Diana, Ik werk ruim 3 jaar als zelfstandig verpleegkundige. Het is inderdaad een hele klus om een eigen bedrijfje goed op te zetten.

{VERWIJDERD DOOR MODERATOR WEGENS RECLAME}

met vriendelijkje groet,
Annelies Blekman
Maurice Geplaatst: dinsdag 22 Augustus 2006 11:17
Hallo,

Goed dat je zo veel ideeen hebt. Zelf heb ik net het boek 'ondernemen in de zorg' gekocht. Alleen nog wat doorgebladerd maar ziet er zeer interessant uit.

Succes ermee.

btw. in welke regio wil je actief worden?

Groeten,

Maurice
Cum Cura Geplaatst: dinsdag 22 Augustus 2006 13:26
Beste Bianca,

Dit is geen verkooppraatje al lijkt het er wel op maar een welgemeend bericht. Als ik het teruglees dan denk ik, je lijkt wel een commercieële verkoper maar ik ben gewoon een hulpverlener in mijn eigen kinder en jeugdpraktijk voor psychosociale zorg.
Ikzelf ben een ondernemer in de zorg. En heb een eenmanszaak opgericht. Juist omdat ik tegen alle regels aanliep en door het bomen het bos niet meer zag heeft iemand voor mij alles op papier gezet en er een document van gemaakt. Een plan van aanpak en een ondernemersplan met alle ins en outs. Hiermee kon ik naar de bank en mijn praktijk starten. Dit leek een gat in de markt, nu geven wij eens per maand vanuit de praktijk de cursus voor zorgverleners, ook biedt ik via de praktijk de cd met alle gegevens aan. Elke maand zitten wij vol met nieuwe startende praktijkhouders. Wat een idee voor mijzelf was waar ik daadwerkelijk wat aan had is uitgegroeid tot een hype. Opleidingsinstituten hebben de workshop zelfs geaccrediteerd. Vooralsnog was dit niet de opzet omdat het puur voor mijzelf was maar info moet je kunnen delen dus hebben wij het op deze manier verder uitgebouwd. Wellicht is het iets voor jou om de cd-rom te bestellen.
mocht je vragen hebben mail mij dan [email protected] wellicht kan ik je vragen beantwoorden. Het is heerlijk om een eigen praktijk te hebben, de vrijheid en de begeleiding die je de cliënten geeft is geweldig. Ik ben in ieder geval blij dat ik de stap heb genomen. Na mijn vakantie was ik heel blij om weer te beginnen. Beter kan je het niet hebben.
Geplaatst: dinsdag 22 Augustus 2006 17:48
Bedankt voor jullie reacties
ik wil graag als zelfstandig verpleegkundige in Maastricht van start gaan. Ik ben inmiddels wel wat wijzer geworden mbt verzekeringen en belastingen. Maar antwoorden omtrent praktische vragen gericht op de zorg, kan ik zeer moeilijk vinden. Hoe pak je het bijvoorbeeld aan als iemand 7-dagen in de week zorg nodig heeft?
Nelleke Geplaatst: dinsdag 22 Augustus 2006 20:20
Als iemand 7 dagen per week zorg nodig heeft is het onmogelijk om dat in je eentje te doen, de budgethouder zal meerdere mensen in dienst hebben. Als je ziek bent of met vakantie gaat, moet er vervanging zijn. Dat hoef je niet zelf te regelen, maar overleg je met de budgethouder. Vaak werk je toch in een team met meerdere collega's, dat maakt het ook leuk!

Bovendien kun je, als je maar een klant hebt, geen ondernemer zijn. Daarvoor heb je minstens 3 verschillende klanten nodig.
Geplaatst: maandag 23 Oktober 2006 15:32
Ha Diana!

Zo te zien loop je net twee stappen op mij voor. Hoe vergaat het je nu? Wat heb je inmiddels gedaan en hoe ging dat?

Het mooie van PGB-begeleiding is de vrijheid om zelf afspraken met klanten te maken. Zelf de toon te zetten en zelf uit te maken hoe en wat. Ik ben onlangs begonnen naast mijn vaste baan en het bevalt mij buiten verwachting goed.
Allerzorg Geplaatst: dinsdag 07 November 2006 18:46
Beste collega

Ook ik werkte bij een grote thuiszorgorganisatie als zorgmanager.
Dit beviel steeds minder. Bij toeval kwam ik er achter dat er ook andere mogelijkheden zijn. Daar ben ik nu druk mee bezig.
Kijk maar eens op www.allerzorg.nl.
Wie weet zie je daar herkenning en mogelijkheden.

Succes en voor vragen mail me
[email protected]

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.