1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

zzp en tarief

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: woensdag 19 Juli 2017 19:39
Hallo,

Ik ben net na alles regelen als zzp er gestart. doe voornamelijk begeleiding thuis bij cliënten. Nu wil iemand mij 35 euro bruto uurloon betalen. Zijn hier regels voor. Ben niet big geregistreerd.

groet
M.C.T Geplaatst: donderdag 20 Juli 2017 13:52
Dat hangt af van de indicatie.
Jeugdzorg: dat verschilt per gemeente.
Ziektekosten: dat verschilt per verzekeraar. Zie hun website.
WLZ: € 20.- per uur zonder BIG registratie, tenzij betrokkene onder een overgansregeling valt.
Gast Geplaatst: donderdag 20 Juli 2017 16:40

Dat hangt af van de indicatie.
Jeugdzorg: dat verschilt per gemeente.
Ziektekosten: dat verschilt per verzekeraar. Zie hun website.
WLZ: € 20.- per uur zonder BIG registratie, tenzij betrokkene onder een overgansregeling valt.



Dank u voor u antwoord. Is dit bedrag ook bruto? Ik werk bij een oude dame met dementieproblemen.
En dus mogen ze mij dit niet eens betalen. Ik wil niet in de problemen komen.
En achteraf terug moet betalen.

Gr. W .
Nelleke Geplaatst: donderdag 20 Juli 2017 17:39
Het is handig je te verdiepen in wie de PGB verstrekker is. Bij iemand met lichte dementie zou dat de gemeente kunnen zijn, maar bij een gevorderd stadium kan het ook de WLZ zijn. Binnen de WLZ zijn de maximumtarieven voor ZZP-ers met een KvK inschrijving ruim: zie https://www.menziszorgkantoor.nl/persoonsgebonden-budget-pgb/zelf-zorg-inkopen/maximumtarief

Wanneer het PGB door de gemeente verstrekt wordt moet je uitzoeken wat de betreffende gemeente als maximum tarief hanteert. Elke gemeente heeft andere tarieven. Sommigen zitten onder de 35 euro, zelfs al ben je ZZP. Als jij een contract hebt waar een hoger bedrag in staat dan toegestaan wordt door de gemeente, dan zal de cliënt een verzoek krijgen van de SVB om geld bij te storten zodat je toch dit bedrag uitbetaald kunt krijgen.

Alle bedragen zijn bruto wanneer je niet voor opting in hebt gekozen in je contract. Als ZZP-er (mét inschrijving KvK dus) kun je nooit kiezen voor opting in.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.