1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PGB en pensioen

Auteur Bericht
Halil Geplaatst: donderdag 01 Juni 2017 10:50
Geachte heer , mevrouw ,

ik heb jaren geleden enige tijd in de Zorg gewerkt als PGB zorg verlener .

Ik wil graag over deze periode enige informatie weten , bijvoorbeeld de naam van mijn werkgever ,

begin en eind data bij deze werlgever , en hoeveel pensioen ik heb opgebouwd .

Hopend u voldoende te hebben geinformeerd



met vriendelijke groeten ,

H.
M.C.T Geplaatst: donderdag 01 Juni 2017 14:17
Er zijn twee mogelijkheden:
1. U werkte direct voor de PGB houder. In dat geval was die Uw werkgever en had U een contract met PGB houder. Als U op minder Dan 4 dagen werkte heeft U geen pensioen opgebouwd. Bij meer dagen waarschijnlijk evenmin.
2. U werkte voor een zorginstelling , die uit PGB betaald werd. Mogelijk heeft U Dan wel pensioen opgebouwd. Het pensioenfonds Zorg en Welzijn kan U dat vertellen.

Als U betaald werd door een verkapt bemiddelingsbureau kunt U waarschijnlijk naar Uw pensioen fluiten.
Tanja Geplaatst: maandag 26 Juni 2017 10:56
Hallo

Naam werkgever en ook de begin en eind datum moet je weten...is de naam en datum op je zorgovereenkomst. Naam is die van de zorgvrager.

Pensioen bouw je niet op via werken in de PGB hulpverlening.

Pensioen spaar je door een deel van je inkomsten weg te zetten voor later....maar dat moet je dan wel gedaan hebben.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.