1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

Auteur Bericht
Emmanuelle Geplaatst: maandag 08 Mei 2017 10:38
Ik heb een vraag over de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.

Ik werk als huishoudelijke hulp onder de regeling dienstverlening aan huis bij PGB-cliënten.
Ik vraag me af hoe het werk als ik iets per ongeluk kapot maakt tijdens mijn werkzaamheden.

Ik heb begrepen dat een particulier aansprakelijkheidsverzekering niet dekt de schaden die ik verricht tijdens werkzaamheden waarvoor ik betaald word.

Maar ik ben geen ondernemer (ik sta niet ingeschreven bij de kvk), kan ik alsnog een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering sluiten ?

De zorgverlener van mijn zoon heeft ooit een hulpmiddel kwijt geraakt tijdens een logeer weekend. Toen ik dit aankaartte, vertelde ze mij dat in de voorwaarden staan dat ze daarvoor niet aansprakelijk is. Ik heb zelf het hulpmiddel weer gekocht. Maar het roept wel vragen op .... Kan ik ook voorwaarden laten opnemen in de zorgcontracten die ik sluit met mijn cliënten waarin ik stel dat ik niet aansprakelijk ben voor wat ik per ongeluk kapot maakt tijdens mijn werkzaamheden?

Waar ik voorbeelden van voorwaarden vinden m.b.t. huishoudelijke werkzaamheden ?

Emmanuelle
Nelleke Geplaatst: dinsdag 09 Mei 2017 10:24
Je bent via de SVB verzekerd!
https://www.svb.nl/int/nl/pgb/u_en_uw_zorgverlener/wat_als_uw_zorgverlener_schade_oploopt_of_veroorzaakt/
Emmanuelle Geplaatst: dinsdag 09 Mei 2017 20:09
Nelleke,

Hartelijke bedankt voor de link
:D

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.