1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Weigering PGB door Zorgkantoor

Auteur Bericht
Ellen Geplaatst: zondag 19 Februari 2017 13:29
Ik heb een PGB uit de WMO en dat gaat prima.
Ik heb nu ook een indicatie voor 5 jaar !! voor 16.5 uur per week Verzorging en verpleging.
Mijn zorgverzekeraar CZ, heeft deze geweigerd omdat ik al 2 jaar in de WSNP zit.
De reguliere zorgaanbieders kunnen mij niet helpen, omdat ik echt zorg op maat nodig heb.
Ik had zelf een verzorgende gevonden die op oproep kan komen werken.
Uiteraard ga ik in bezwaar tegen de beslissing van CZ.
Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?
Ik heb al gedacht om mijn verzorgende te laten solliciteren bij Careyn en dat het dan aan Careyn uitbetaald wordt. Dat is namelijk door CZ wel goedgekeurd.
Volgens mij heel krom.
Zorg instelling kost € 53 per uur, en mijn verzorgende via PGB 23,=
Ik zit nu letterlijk en figuurlijk in de shit.
Wie weet wat te doen??
M.C.T Geplaatst: zondag 19 Februari 2017 15:35
Inderdaad Zorg in Narura mag nog wel.
M.C.T Geplaatst: zondag 19 Februari 2017 21:38
P.s.: Het risico bestaat, dat PGB naar Uw schuldeisers gaat ,Uw hulp geen salaris ontvangt en U schuld bij CZ opbouwt. Bovendien valt PGB geld van de zorgverzekering niet verplicht onder het trekkingsrecht.
Gast Geplaatst: zondag 19 Februari 2017 21:45
P.S.: Ik ga ervan uit dat niet het zorgkantoor geweigerd heeft. Dan zou er sprake zijn van WLZ en dat kan niet meer in combinatie met WMO.
Gast Geplaatst: maandag 20 Februari 2017 07:13

P.S.: Ik ga ervan uit dat niet het zorgkantoor geweigerd heeft. Dan zou er sprake zijn van WLZ en dat kan niet meer in combinatie met WMO.





Ik heb WMO en voor Zorg en verpleging gaat het via de zorgcerzekeraar. Deze hebben geweigerd.
Zorgaanbieder kunnen mij niet helpen met de zorg die ik nodig heb. Wijkverpleegster mag maar 4 x pd langskomen.
Ik heb 6 tot 10 maal per dag npdig.
Gast Geplaatst: maandag 20 Februari 2017 07:16

P.s.: Het risico bestaat, dat PGB naar Uw schuldeisers gaat ,Uw hulp geen salaris ontvangt en U schuld bij CZ opbouwt. Bovendien valt PGB geld van de zorgverzekering niet verplicht onder het trekkingsrecht.



Rechtbank in Zwolle heeft uitspraak gedaan, dat zolang er geen sprake is of vermoeden is van Fraude en het PGD desnoods op een derden rekening gestort wordt, mag een zorgverzekeraar niet alleen op grond van de WSNP een PGB weigeren.
Aantoonbaar is dat Careyb mij geen zorg op maat kan bieden, dan mag de zorgverzekeraar geen zorg weigeren
Gast Geplaatst: maandag 20 Februari 2017 07:17

Inderdaad Zorg in Narura mag nog wel.



En dat is dus het probleem.
Dat kan niet geleverd worden

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.