1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uurloon PGB

Auteur Bericht
Rita Geplaatst: donderdag 26 Januari 2017 13:06
ik heb van de gemeente een beschikking gekregen om mijn zorgverlener 17,50 per uur uit te betalen, maar volgens de SVB mogen ze maar 14,50 uit betalen. het gaat om een PGB WMO HH. is dat niet raar? en wat kan ik er aan doen?
Frederik Willem Geplaatst: donderdag 26 Januari 2017 21:31
U zult een totaalbedrag per week of per maand van de gemeente krijgen.

Met dat bedrag kunt u zo voordelig mogelijk een aantal uren inkopen. De SVB zal een bovengrens vaststellen zijnde € 14.50 per uur. Indien u dat uurbedrag hanteert dan kunt u dus meer uren inkopen want de gemeente hanteert € 17.50 per uur.

Lijkt mij niet zo moeilijk.

Fred de Muiter
M.C.T Geplaatst: vrijdag 27 Januari 2017 18:57
U kunt aan de gemeente vragen aan de SVB door te geven, dat het max uurloon € 17.50 moet zijn.
W Geplaatst: vrijdag 03 Februari 2017 20:01

ik heb van de gemeente een beschikking gekregen om mijn zorgverlener 17,50 per uur uit te betalen, maar volgens de SVB mogen ze maar 14,50 uit betalen. het gaat om een PGB WMO HH. is dat niet raar? en wat kan ik er aan doen?

De SVB verzorgt voor heel NL de pgb, iedere gemeente bepaalt zijn eigen tarieven.
De SVB heeft geen idee wat het tarief in uw gemeente is, die informatie moet uw gemeente aan de SVB doorgeven. De SVB controleert of u niet een te hoog uurloon afspreekt. Het maximum uurloon dat door de gemeente aan de SVB wordt doorgegeven wordt door de SVB gebruikt om te controleren of u niet een hoger uurtarief afspreekt dan door uw gemeente is bepaald. Als u van uw gemeente €17,50 mag betalen en bij de SVB staat als maximum uurloon €14,50 geregistreerd dan heeft de gemeente dit verkeerd doorgegeven aan de SVB.
U moet even contact opnemen met uw gemeente. De gemeente moet namelijk niet alleen aan u maar ook aan de SVB doorgeven wat het maximum uurloon is dat u mag betalen.
Kennelijk is er iets misgegaan met de communicatie van de gemeente naar de SVB toe.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.