1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Meerdere pgb clienten tegelijkertijd begeleiden (zelfde tijd

Auteur Bericht
Peggy Geplaatst: maandag 16 Januari 2017 13:18
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben in loondienst bij meerdere pgb cliënten.
Ik zou deze cliënten graag tegelijkertijd begeleiden, bijvoorbeeld op zaterdag met beide cliënten een activiteit ondernemen.
Dan krijg ik dus 'dubbel betaald' vanuit twee verschillende pgb's.

Weten jullie of dit mag?

Groetjes Pegy
Frederik Willem Geplaatst: dinsdag 17 Januari 2017 13:28
Lijkt mij niet mogelijk omdat zo een PGB voor slechts EEN persoon is. Maar dat is toch wel te omzeilen door om beurten iedere patiënt zeg 5 minuten te begeleiden ? Het totaal zal dan wat langer duren maar daar kun je toch de prijs op aanpassen ?

Succes

Fred de Muiter
Nelleke Geplaatst: dinsdag 17 Januari 2017 17:57
De indicatie heet niet voor niets 'begeleiding individueel'. Dat is een andere indicatie dan dagbesteding, die meestal in een groep plaatsvindt. Wat jij graag wilt lijkt me niet passend bij individuele begeleiding. Je zou met toestemming van de betrokkenen (én eventuele vertegenwoordigers) wel incidenteel een bijeenkomst van beide cliënten kunnen organiseren. Hierbij lijkt het me niet meer dan billijk dat elke klant dan de helft van de tijd betaalt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.