1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid

Auteur Bericht
Judie Geplaatst: vrijdag 04 November 2016 14:18
Hallo,

met een aantal zorgverleners (allen bevoegd) vangen wij complete zorg op van een thuiswonende jongeman met epilepsie als de ouders op vakantie zijn. Nu is mijn vraag wat je verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid is als er iets met de jongen gebeurt t.a.v. epileptische aanval (. Nu krijgt hij neusmedicatie volgens protocol, dan bij geen resultaat wordt 112 gebeld en volgens hun protocol wordt gehandeld), maar meer de vraag van stel da er accuut gehandeld moet worden en je de ouders niet te pakken kunt krijgen mag /moet je dan een beslissing nemen namens de ouders en ben je aansprakelijk als het mis gaat? Is daar wettelijk iets over geregeld?

J.H. :
Vanja Geplaatst: woensdag 09 November 2016 16:15
Zijn daar geen afspraken over gemaakt met de ouders?

Ik zou daar op papier wel afspraken over maken dan ben je sowieso ingedekt. En de afspraken met het team bespreken zodat iedereen op dezelfde manier reageert op een acute situatie.

Mvg

Vanja

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.