1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

van bruto naar netto

Auteur Bericht
Nienke Geplaatst: maandag 31 Oktober 2016 14:01
Voor begeleiding client krijg ik 25 euro bruto, hoeveel is dit netto? Weet iemand dit? :)
Ingrid Geplaatst: dinsdag 01 November 2016 19:21
Volgens mij houd je er ongeveer 2/ 3e van over. Dus ongeveer 16, 5e euro.
Nienke Geplaatst: dinsdag 01 November 2016 21:38
Dank je wel :-)
Wiranda Geplaatst: vrijdag 04 November 2016 05:52
Het ligt eraan. Van dit bedrag moet je misschien ook pensioen betalen, reiskosten eraf halen, verzekering etc.

Het ligt ook aan hoeveel je per jaar verdiend. De eerste 3 jaar als zzp'er kun je beginnersaftrek en zelfstandigenaftrek aftrekken en zul je dus meer overhouden.
Als je te veel verdiend, moet je meer belasting betalen, ik geloof 42%.

Maar als je 'gemiddeld' verdiend, is het inderdaad ongeveer 2/3 dat je overhoud 😃
Gast Geplaatst: dinsdag 22 November 2016 15:30
Belasting: Hoi, Ik heb een twee vraagjes : Als ik bij jullie een baantje zou vinden voor 4 uur en verdien 12,50 per uur. Hoeveel belasting zou ik hier over moeten betalen?? 1/3 deel? Dus zou ik netto in handen krijgen ca. 8 euro?? Ik ben nl. helemaal nieuw hier. Het zelfde geldt voor mocht ik 2 baantjes vinden van ieder 4 uurtjes (12,50 per uur). Zo ongeveer.. Kunt u mij een enige indicatie geven? Bij voorbaat mijn hartelijke dank. Willy. ps. Ik heb voor de rest geen baan.
M.C.T Geplaatst: woensdag 23 November 2016 11:23
Je moet schatten wat je jaarinkomen wordt. Een evt. Uitkering hoort daar ook bij. Bij minder dan ongeveer € 10000.- betaal je alleen de inkomensafhankelijke zorgpremie. Over het meerdere betaal je grofweg 40%. Via de site van de belastingdienst kun je een proefberekening maken.
Tanja Geplaatst: dinsdag 03 Januari 2017 13:01

Het ligt eraan. Van dit bedrag moet je misschien ook pensioen betalen, reiskosten eraf halen, verzekering etc.

Het ligt ook aan hoeveel je per jaar verdiend. De eerste 3 jaar als zzp'er kun je beginnersaftrek en zelfstandigenaftrek aftrekken en zul je dus meer overhouden.
Als je te veel verdiend, moet je meer belasting betalen, ik geloof 42%.

Maar als je 'gemiddeld' verdiend, is het inderdaad ongeveer 2/3 dat je overhoud 😃




Om in aanmerking te komen voor startersaftrek en zelfstandigenaftrek moet je wel als zelfstandige te boek staan bij de belastingdienst. Dat betekent inschrijving bij de KVK en min 3 cliënten op jaarbasis waarvan de grootste opdrachtgever niet meer dan 70% van je inkomen mag opleveren.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.