1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Pensioenopbouw voor zorgverlener

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 24 September 2016 12:29
Ik ben op zoek naar informatie of er een mogelijkheid bestaat dat mijn hulpverlener, die ik betaal uit mijn PGB-budget ook pensioen hierover kan laten opbouwen.
Standaard wordt er geen pensioen opgebouwd. Vergoeding is bruto en de hulpverlener moet hierover belasting betalen. Het zou in mijn ogen niet ondenkbaar moeten zijn om voordat er wordt afgedragen naar de belasting een bedrag gereserveerd kan worden voor pensioenopbouw.

Er zijn namelijk situaties te bedenken dat zorgverleners in het verleden een fulltimebaan hadden maar door omstandigheden minder zijn moeten gaan werken om bijv. in de thuissituatie zorg te kunnen gaan verlenen. Door zorgsituatie wordt er minder of geen pensioen meer opgebouwd.

Wie kan me hier mee verder helpen?

Hartelijk dank alvast.
M.C.T Geplaatst: zaterdag 24 September 2016 17:39
Betrokkene kan een koopsompolis kopen of pensioensparen bij de bank. De premie kan worden afgetrokken, waarna de belasting wordt terug gegeven.
M.C.T Geplaatst: maandag 26 September 2016 12:03

Betrokkene kan een koopsompolis kopen of pensioensparen bij de bank. De premie kan worden afgetrokken, waarna de belasting wordt terug gegeven.



P.s.: Bij sommige pensioenfondsen, zoals het ABP, is het mogelijk om deelname vrijwillig maximaal 3 jaar voort te zetten, zodat een pensioenbreuk voorkomen kan worden. Je moet Dan wel binnen die drie jaar weer regulier deelnemer worden.
Bij een tijdelijke vermindering van de aanstelling kan pensioenverlies zo ook voorkomen worden. Dat is wel een dure grap; je betaalt Dan de werkgevers én de werknemerspremie.
Door een voorlopige aanslag te vragen kan de betaalde premie al in het lopende jaar met de belasting verrekend worden. Je moet de premie aftrekken als negatief inkomen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.