1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Auto rijden

Auteur Bericht
Dorien Geplaatst: zondag 14 Augustus 2016 10:20
Mijn zoon is nu 18 jaar en heeft sinds kort zijn rijbewijs.

Nu wil hij met zijn zorgverlener in onze auto gaan rijden.
Hoe zit het met de verzekering?
Is hij en de zorgverlener verzekerd?

Als de situatie andersom zou zijn.
De zorgverlener neemt mijn zoon in haar auto.
Is hij dan verzekerd?

Ik lees het graag. :D
M.C.T Geplaatst: maandag 15 Augustus 2016 11:23
In beide gevallen: Ja, voor de WA schade en bij een cascoverzekering ook aan de auto zelf. Wanneer Uw zoon Uw auto veel gebruikt, moet U dat aan Uw verzekering melden. U verliest Dan grotendeels Uw no claimkorting.
In beide gevallen is er no claimverlies bij eigen gebrek. Wie gaat dat betalen? Daar moeten heldere afspraken over komen.
Dorien Geplaatst: dinsdag 16 Augustus 2016 11:01
Maak het dan niet uit dat er een soort van WERK-relatie is tussen zorgverlener en budgethouder (onder bewind).
Valt het gewoon onder je eigen WA verzekering en auto verzekering?
M.C.T Geplaatst: dinsdag 16 Augustus 2016 11:35
Ja, want U blijft de verzekeringnemer en de auto is het verzekerde object. Door de auto uit te lenen loopt de verzekeraar meer risico en daarom behoort U dat te melden. Bovendien: de bestuurder (Uw zoon) is verantwoordelijk, niet de passagier. Allen bij rijlessen is " de passagier" verantwoordelijk.
Dus als U meent, dat Uw zoon niet alleen de weg op kan heeft hij meer rijlessen nodig. Is voor het examen gemeld, dat hij een handicap heeft, die de rijvaardigheid kan beïnvloeden?

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.