1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Maximumtarief gemeente

Auteur Bericht
Ingrid Geplaatst: vrijdag 29 Juli 2016 01:21
Ik zie door alle bomen het bos niet meer. Mag een zorgvrager nu wel of niet een uurloon betalen dat het maximumtarief van de gemeente overschrijdt? Zolang de zorgverlener binnen zijn/haar jaarbudget blijft?
M.C.T Geplaatst: vrijdag 29 Juli 2016 11:23
Ja, een zorgvrager mag bijbetalen. Of de SVB dit aan kan, waag ik te betwijfelen.
Ingrid Geplaatst: vrijdag 29 Juli 2016 20:38
Maar moet de budgethouder dit zelf bekostigen, of kan dit uit het budget? Zoals ik het in de bijlage van de zorgovereenkomst lees, mag het niet, maar ik lees steeds tegenstrijdige verhalen.
M.C.T Geplaatst: vrijdag 29 Juli 2016 22:42
Ja resp. Neen.
W Geplaatst: zaterdag 13 Augustus 2016 19:05
De gemeente bepaalt het maximum uurtarief dat betaald mag worden uit het budget van de gemeente. Dit is gebasseerd op het aantal uren dat de budgethouder krijgt toegewezen en het maximum uurloon dat de gemeente bepaald.
wil de pgb houder een hoger uurtarief betalen dan zal de pgb houder dit zelf moeten betalen en zelf geld bij moeten storten op de site van de SVB. Ook als de pgb houder budget over houd mag hij geen hoger uurloon uit het budget van de gemeente betalen. Geld dat overblijft gaat terug naar de gemeente.
Ingrid Geplaatst: woensdag 17 Augustus 2016 19:30
Duidelijk! Bedankt voor jullie antwoorden.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.