1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Calamiteitenplan voor pgb-zorg thuis ( beschermd wonen)

Auteur Bericht
Heleen Geplaatst: donderdag 24 Maart 2016 18:08
Ik heb de vraag ook bij opvang en wonen gezet, maar ik weet niet of de vraag daar wel thuis hoort of eerder hier. De gemeente vraagt een calamiteitenplan voor pgbzorg thuis door verschillende zorgverleners. Mijn zoon woont thuis met aanvankelijk ZZP GGZC4 (indicatie tot juni 2027, dus nog overgangsrecht) en heeft nu een pgb van de gemeente voor beschermd wonen met 24u toezicht en planbare en niet planbare zorg. Het pgb is 16 uur begeleiding per week. De 24u toezicht komt grotendeels gratis voor mijn ( zijn moeder) rekening behoudens 4 uur betaalde zorg begeleiding die ik in rekening breng. Wat wordt er onder een calamiteitenplan verstaan in mijn situatie? Valt er bv ook onder wie mij gaat vervangen als ik plotseling erger ziek word. Ik ben chronisch ziek, in het verleden heb ik spoedopnames gehad. Om die reden had ik in het pgb awbz een contract op afroep afgesloten naast vaste uren met de zorgverleners. De gemeente heeft daar geen budget voor en ook de bestedingsvrijheid is er niet meer. Dus, een calamiteitenplan is lastig. Mijn zoon heeft kernautisme. Een vreemd gezicht komt er niet in en elders uit gaan logeren gaat ook niet. Heeft iemand een voorbeeld van een calamiteitenplan die ongeveer aansluit bij onze situatie?
W Geplaatst: zondag 15 Mei 2016 20:16
Ik heb niet direct een antwoord op je vraag. Maar volgens mij kun je ( gratis) clientondersteuning krijgen van MEE. Die zijn op de hoogte van alle regelingen en kunnen ook helpen met het opstellen van een plan en helpen met de juiste aanvraag.
http://www.mee.nl

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.