1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ABG nummer

Auteur Bericht
Anne Geplaatst: woensdag 11 November 2015 09:50
Hallo,

Ik werk als helpende bij iemand met een persoonsgebonden budget, sta ingeschreven bij de kamer van koophandel. Nu wordt mij gevraagd of ik een ABG code heb. Heeft iemand hier ervaring in, is het wijs deze aan te vragen en hoe kan ik dit het beste doen?
Ben benieuwd,
Vriendelijke groet, Anne
M.C.T Geplaatst: woensdag 11 November 2015 11:38
Even gegoogeld. Het gaat voornamelijk over declaraties bij zorverzekeraars. Zie www.vektis.nl
Anne Geplaatst: woensdag 11 November 2015 14:00

Even gegoogeld. Het gaat voornamelijk over declaraties bij zorverzekeraars. Zie www.vektis.nl



Dank voor reacties. Vektis gebeld, toch is het mij niet geheel duidelijk. Begrijp ik nou goed dat wanneer pgb houder bij zorgverzekeraar pgb aanvraagt er een abg nummer noodzakelijk is of kan het ook zonder?
Welke helpende die op zzp basis werkt en zelf facturen uitschrijft heeft hier ervaring mee.
Hoor het graag, Anne
M.C.T Geplaatst: donderdag 12 November 2015 12:07
Zeker weten doe ik het niet. Waarschijnlijk geldt het alleen als je een contract hebt met de zorgverzekeraar. Dat is bij een PGB houder niet het geval. Dan heb je een contract met de PGB houder.
Nelleke Geplaatst: vrijdag 13 November 2015 18:21
Nee, een AGB code is niet nodig. (in principe zou zo'n zorgverlener met AGB dan zorg in natura kunnen leveren, wat voor de verzekeraar reden kan zijn het hele PGB te schrappen)
Wel is er op de declaratieformulieren van diverse ziektekostenverzekeraars een vak leeggehouden waar je een AGB code moet invullen. Dit kan de budgethouder gewoon leeg laten wanneer hij gaat declareren.
Annet Geplaatst: vrijdag 13 November 2015 19:51
AGB-code heb je alleen nodig wanneer je een contract afsluit met de gemeente om via hun via WMO te werken.