1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Gewaarborgde hulp.

Auteur Bericht
M.C.T Geplaatst: maandag 14 September 2015 11:56
Vls Achmea moet elke WLZ budgethouder met een hoog ZZP een gewaarborgde hulp hebben.
Vervolgens vindt Achmea, dat deze gewaarborgde hulp niet uit het PGB betaald mag worden. Uit de regelgeving blijkt, dat iedereen met een hoog ZZP per 1-4-2015 er een had moeten hebben.

Heeft iemand hier al mee te maken gehad?
Hoogezand Geplaatst: donderdag 24 September 2015 15:21

Vls Achmea moet elke WLZ budgethouder met een hoog ZZP een gewaarborgde hulp hebben.
Vervolgens vindt Achmea, dat deze gewaarborgde hulp niet uit het PGB betaald mag worden. Uit de regelgeving blijkt, dat iedereen met een hoog ZZP per 1-4-2015 er een had moeten hebben.

Heeft iemand hier al mee te maken gehad?



Meestal ben jij degene die een degelijke onderbouwde reactie op vragen geeft, als jij iets niet weet, wie dan wel
Misschien dat we mee kunnen denken, kan je daarom iets meer informatie geven of een link over het onderwerp?

Ik begrijp 123 ook niet wat een zorgverzekeraar met de WLZ te maken heeft, een gewaarborgde hulp?
Hoe verzinnen ze het, weer een nieuwe term in zorgland.
M.C.T Geplaatst: vrijdag 25 September 2015 11:37
Het gaat over de WLZ, dus over zorgkantoor Achmea als uitvoerder van de WLZ. Die info staat op de website van het zorgkantoor. Ik heb de indruk, dat ze in nieuwe gevallen daarmee begonnen zijn. De gewaarborgde hulp moet namelijk bij het startgesprek aanwezig zijn.
De regels zelf maken dit onderscheid niet. Daar staat, het het voor iedereen per 1-4 -2015 van kracht is. De info op de website dateert van juli jl.
Ik heb de indruk, dat het nu gefaseerd wordt ingevoerd. Het zou zomaar kunnen, dat bestaande budgethouders ermee te maken krijgen zodra zij een nieuw contract maken of een bestaand contract wijzigen.
Hoogezand Geplaatst: vrijdag 25 September 2015 19:33
Ach zo, ik haalde zorgverzekeraar en zorgkantoor door elkaar.
Elk geval mij niet bekend, ook geen rondmail van Per Saldo hierover gelezen.
Steeds als je denkt dat het eindelijk wat gaat lopen, verzinnen ze wat nieuws.
M.C.T Geplaatst: maandag 28 September 2015 11:12
Het gaat dit jaar publiekelijk over de SVB en de gemeenten, die het allemaal niet voor elkaar zouden krijgen.
Tegelijk is de 100% contrôle vooraf ingevoerd , uit te voeren door het zorkantoor. Hoe het daarmee gaat is volstrekt duister.
5maanden om een zorgcontract met zorgbeschrijving te verwerken lijkt normaal gevonden te worden.
Ondertussen worden, zonder enige maatschappelijke discussie, uitvoerinsregeltjes bedacht, waarvan het onduidelijk is of en wanneer ze worden toegepast en wat de wettelijke basis daarvan is. Budgethouders moeten vervolgens naar de rechter om dat alsnog uit te laten zoeken.
Gast Geplaatst: vrijdag 20 November 2015 17:49
Beste mensen,

BOG registratie moet natuurlijk BIG registratie zijn.

Het is inderdaad zo dat indien er niet voldoende PGB WLZ budget meer is voor 4 uren perdag de gehele rekning geschrapt wordt ; nu bij een opgave van 1 uur per dag heft zij in ieder geval dat uitbetaald gekregen.

Omdat zij ook mij verzorgd en daar voldoende budget voor is bij de ZvW omdat dat pas op 4 augustus j.l. is ingegaan komt zij toch wel aan een, voor haar doen, aardig inkomen.

Ik zal jullie op de hoogte houden van dat VAR gebeuren; e.e.a. zal nog wel enige tijd vergen. Bij acceptatie als ZZP er in Nederland kan zij een veel hoger loon per uur vragen ( tot € 63.- per uur ) En dan moet natuurlijk de belasting en sociale lasten afdracht in Polen gebeuren. ( ik ben ik ZZP er : zelfstandige zonder poot :D)

De groeten

Fred EENbeen.
Hulpzuster.nl Geplaatst: zaterdag 17 September 2016 10:21

Vls Achmea moet elke WLZ budgethouder met een hoog ZZP een gewaarborgde hulp hebben.
Vervolgens vindt Achmea, dat deze gewaarborgde hulp niet uit het PGB betaald mag worden. Uit de regelgeving blijkt, dat iedereen met een hoog ZZP per 1-4-2015 er een had moeten hebben.

Heeft iemand hier al mee te maken gehad?



Zeker mee te maken gehad! Deze eisen worden steeds strenger. Met een collega daarom Mentor PRO gestart. Zo kunnen we een professionele mentor aanbieden als gewaarborgde hulp = einde gezeur met het ZK
Star Counseling Geplaatst: woensdag 21 September 2016 09:56

Vls Achmea moet elke WLZ budgethouder met een hoog ZZP een gewaarborgde hulp hebben.
Vervolgens vindt Achmea, dat deze gewaarborgde hulp niet uit het PGB betaald mag worden. Uit de regelgeving blijkt, dat iedereen met een hoog ZZP per 1-4-2015 er een had moeten hebben.

Heeft iemand hier al mee te maken gehad?



Zeker mee te maken gehad! Deze eisen worden steeds strenger. Met een collega daarom Mentor PRO gestart. Zo kunnen we een professionele mentor aanbieden als gewaarborgde hulp = einde gezeur met het ZK



En waaruit gaat dit betaald worden dan? Want de gewaarborgde hulp mag NIET uit het PGB betaald worden!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.