1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Loondienst/regeling dienstverlening aan huis?

Auteur Bericht
Nienke Geplaatst: dinsdag 17 Februari 2015 23:02
Hallo,

Ik kom het volgende tegen op nationalehulpgids.nl:
in loondienst: je bent in dienst bij een Hulpvrager
via de Regeling Dienstverlening aan Huis: je werkt zelfstandig bij een pgb houder, maar niet meer dan 3 dagen per week

Ik ben geen zzper maar werk op zich wel zelfstandig bij een pgb houder want ik hoor niet bij een instelling of iets dergelijks.
Ben ik nu in loondienst of val ik onder de regeling dienstverlening aan huis?
Ik denk dat ik in loondienst ben maar ik weet het dus niet zeker. Kan iemand mij verder helpen?

Groeten,

Nienke
M.C.T Geplaatst: woensdag 18 Februari 2015 10:51
Je bent dus in loondienst volgens de regeling dienstverlening aan huis.
Echter opdrachtgever hoeft geen premies voor de WIA en loonbelasting in te houden en je bent evenmin verzekerd voor de WW en nauwelijks voor doorbetaling bij ziekte.
Nienke Geplaatst: woensdag 18 Februari 2015 14:12

Je bent dus in loondienst volgens de regeling dienstverlening aan huis.
Echter opdrachtgever hoeft geen premies voor de WIA en loonbelasting in te houden en je bent evenmin verzekerd voor de WW en nauwelijks voor doorbetaling bij ziekte.



Dus in dat geval hoef ik verder niks met de belasting en premies te regelen toch?
Gewoon mijn belastingaangifte doen en de inkomsten opgeven.
Valt dit dan onder 'inkomen uit werk en woning' of 'resultaat uit overige werkzaamheden'?
Want wat ik op deze site lees:

Loondienst
Als je in loondienst bent heb je niets met omzetbelasting (BTW) te maken. Wel moet je je inkomsten opgeven als inkomsten bij de aangifte inkomstenbelasting. Je verdiensten geef je aan als "inkomen uit werk en woning" op je aangifte inkomstenbelasting

Regeling Dienstverlening aan Huis