1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Opvang kinderen met beperking

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 26 Juni 2014 19:39
Hallo,

Ik wil graag een kinderopvang beginnen voor kinderen met een beperking. Ong. 3 kinderen per dag. Ik heb een diploma voor onderwijsassistente en voor Persoonlijk Begeleider Gehandicaptenzorg. Kinderen van 4-12 jaar wil ik begeleiding bieden op educatief gebied. Van 12-18 wil ik hen leren meer zelfredzaam te worden. Hierbij bied ik binnenshuis en buitenshuis verschillende activiteiten aan.
Ik wil het als ZZP-er gaan doen.

Maar mijn vraag is, waar moet ik beginnen? Op internet zie ik alleen stappenplannen voor normale kinderopvang, niet voor speciale kinderopvang.

Wat kan ik per dag vragen? 8:30 - 15:30
Moet ik bij een branchevereniging zijn aangesloten?
Met welke dingen moet ik rekening houden wat betreft WMO en gemeente wat van start gaat in 2015?

Misschien ben ik niet heel concreet, maar dat komt omdat ik niet goed weet waar ik moet beginnen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groet,

Jacolien
Joke Geplaatst: vrijdag 27 Juni 2014 21:22

Hallo,

Ik wil graag een kinderopvang beginnen voor kinderen met een beperking. Ong. 3 kinderen per dag. Ik heb een diploma voor onderwijsassistente en voor Persoonlijk Begeleider Gehandicaptenzorg. Kinderen van 4-12 jaar wil ik begeleiding bieden op educatief gebied. Van 12-18 wil ik hen leren meer zelfredzaam te worden. Hierbij bied ik binnenshuis en buitenshuis verschillende activiteiten aan.
Ik wil het als ZZP-er gaan doen.

Maar mijn vraag is, waar moet ik beginnen? Op internet zie ik alleen stappenplannen voor normale kinderopvang, niet voor speciale kinderopvang.

Wat kan ik per dag vragen? 8:30 - 15:30
Moet ik bij een branchevereniging zijn aangesloten?
Met welke dingen moet ik rekening houden wat betreft WMO en gemeente wat van start gaat in 2015?

Misschien ben ik niet heel concreet, maar dat komt omdat ik niet goed weet waar ik moet beginnen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groet,

Jacolien



Hoi Jacolien
Wil je dit allemaal in je eentje beginnen? Het lijkt mij erg veel .
Eerst wil ik je vragen of je dit in je eigen huis wilt beginnen , zo ja dan moet de ruimte goedgekeurd worden en verder volg je volgens mij de stappen die bij een gewone kinderopvang horen.
Het is inderdaad verstandig om je aan te sluiten bij de Branche Vereniging Kleinschalige Zorg , zij kunnen je ook verder helpen.
Het tarief wat je per dag kunt vragen is wellicht gelijk aan 2 dagdelen dagbesteding.
Aangezien de begeleiding naar de gemeente gaat zou je bij je gemeente waar je woont kunnen vragen of ze met een bestuurlijk aanbestedingsmodel hun zorg gaan inkopen. Hierin kun je als zzp-er vrij makkelijk kijken of ze een raamcontract aan willen bieden en onder welke voorwaarden en wanneer de uiterste datum is . Het is dus nog aardig wat voorbereiding maar als dit is wat je wil zijn er voldoende mogelijkheden.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.