1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

geen pgb

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 04 Mei 2014 17:15
Ik lees op het forum veel omtrent hulp via een pgb, maar als je dat niet hebt en ik heb prive redenen om ook geen pgb aan te vragen, wat dan?
Kan ik ook als particulier een of meer hulpvragen plaatsen? :roll:
Chantal Geplaatst: zondag 04 Mei 2014 18:23
Ja. Volgens mij wel. Het gaat erom hoe degene die by je komt werken het belastingtechnisch afdraagt en hoe je het kan verantwoorden.
Geplaatst: zondag 04 Mei 2014 19:11
Als ik op niet meer dan 3 dagen dezelfde hulp heb en ik betaal hem/haar privé hoef ik toch verder niets te verantwoorden?
Als ik de kosten van de belasting wil aftrekken, heb ik m.i. een indicatie nodig en daarnaast natuurlijk administratieve " bewijzen" .
Zonder indicatie zijn de kosten voor mezelf; een prijs, die ik betaal voor het bewaken van mijn privacy, die ik daar, zolang ik het kan betalen, graag voor over heb!
Star Counseling Geplaatst: zondag 04 Mei 2014 22:17
Voor jou Simone betekent het dat je met de driedagenregeling niets te maken hoeft te hebben met de belastingdienst, voor degene die voor jou werkt echter wel. De werknemer dient zelf nog belasting af te dragen over zijn/haar verdiensten, doet diegene dat niet dan werkt hij/zij zwart en mocht de belastingdienst daarachter komen dan betekent dat een fikse naheffing met boete.
Mocht degene die bij jou komt werken ZZP'er zijn dan dient diegen ook nog BTW te heffen over de geleverde zorg, omdat u geen indicatie heeft, alleen zorg waarvoor een indicatie (AWBZ of WMO) is afgegeven is BTW vrijgesteld.
M.C.T Geplaatst: maandag 05 Mei 2014 17:32
Als ik op niet meer dan 3 dagen dezelfde hulp heb en ik betaal hem/haar privé hoef ik toch verder niets te verantwoorden?
Klopt!

Als ik de kosten van de belasting wil aftrekken, heb ik m.i. een indicatie nodig en daarnaast natuurlijk administratieve " bewijzen" .
Zonder indicatie zijn de kosten voor mezelf;

Klopt niet: Zonder indicatie mag de hulp niet uit de AWBZpot betaald worden en heeft U niets met de AWBZ te maken.
Om de kosten voor de belasting af te kunnen trekken lijkt mij een diagnose van belang. Die kosten moet U kunnen aantonen.
Er hoeft dus geen indicatie te zijn om kosten te kunnen aftrekken.
Ik raad U aan een belastingalmanak te raadplegen voor nadere informatie.
Lies Geplaatst: woensdag 07 Mei 2014 15:28
Beste Simone,

Ook als particulier kun je hulpvragen plaatsen op de Nationale Hulpgids. Je vinkt bij 'Hoe betaal je de hulp' dan 'Particulier (zelf)' aan.

Vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
Community Manager Nationale Hulpgids

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.