1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

dagbesteding

Auteur Bericht
Margot Geplaatst: dinsdag 22 April 2014 19:23
Hallo,
Even hier de vraag , want ik krijg het zelf niet helder; stel , ik heb een plek waar ik dagbesteding zou kunnen aanbieden [ezelboerderij ; verzorgen van de ezels , schoonhouden erf , klusjes zoals hek repareren op het terrein etc] wat kan ik dan vragen voor uurtarief? Of per dagdeel? Ik zie bedragen van rond de 35 euro , maar dit lijkt mij heel weinig; is dit dan zonder de begeleiding gerekend??
Ben benieuwd naar de reacties! Groetjes, Margot
HeijmenEs Geplaatst: woensdag 23 April 2014 17:25
Dit is afhankelijk van de zorg- of begeleidingsvraag, of het begeleiding groep of begeleiding individueel is. Op de site van per saldo kan je wel informatie vinden over budgetten die worden gefinancierd vanuit het PGB.

Succes. Lijkt mij een leuke dagbesteding.
Tanja Geplaatst: donderdag 24 April 2014 13:43
Is denk ik ook afhankelijk van de achtergrond die jij als hulpverlener hebt... Maar mij lijkt 35 euro per dagdeel ook wel erg weinig...jij moet daar nog veelvan betalen, belasting verzekering vakantiegeld en noem maar op....dan hou je niets over?!
Kijk eens op de site loonwijzer.nl misschien vind je daar iets...
Mijn zoon gaat naar begeleiding groep voor 2,5 uur betaal ik rond de 65 euro. Daar zijn ook weer standaard bedragen voor wat max. mag ! Kun je vlgs mij vinden op Persaldo.... Is vastgelegd....dus als je je daar niet aan houdt kun je terug betalen....
Suc 6 want het klinkt erg leuk!
M.C.T Geplaatst: donderdag 24 April 2014 14:18
Let op:
Volgens het servicebericht van de SVB liggen de bedragen voor PGB's per 1-1-2014 ingegaan een stuk lager!
Geplaatst: donderdag 24 April 2014 19:54
Hoi Margot
Onze zoon gaat naar een zorgboerderij. Daar doet hij alle werkzaam heden die hij aan kan dieren en moestuin. Ook is er ruimte voor nog wat spelen en samen spel. Er zijn 2 expertice begeleiders en er wordt aan zeer goede doelen gewerkt. Er zijn 5 kinderen/volwassenen per dagdeel. Wij betalen per dagdeel 48 euro.
Er is inderdaad een max wat je als dagdeel vanuit het pgb mag betalen.
Hoop dat je er wat aan hebt groet Saskia
Bernadette Geplaatst: donderdag 24 April 2014 20:10

Hallo,
Even hier de vraag , want ik krijg het zelf niet helder; stel , ik heb een plek waar ik dagbesteding zou kunnen aanbieden [ezelboerderij ; verzorgen van de ezels , schoonhouden erf , klusjes zoals hek repareren op het terrein etc] wat kan ik dan vragen voor uurtarief? Of per dagdeel? Ik zie bedragen van rond de 35 euro , maar dit lijkt mij heel weinig; is dit dan zonder de begeleiding gerekend??
Ben benieuwd naar de reacties! Groetjes, Margot



Hallo Margot,

Het is afhankelijk van de indicatie van je cliënt. Als je op google even PGB tarieven 2014 opzoekt, krijg je een heel lijstje te zien.
Bij het vaststellen van je tarieven is het eerlijker om te kijken hoeveel dagdelen je cliënt ter beschikking heeft en het budget wat daar voor beschikbaar is. Begeleiding is dit jaar aan strengere eisen gebonden. Ook is het budget weer 5% verlaagd. De werkzaamheden die je aan wilt gaan bieden komt overeen met het aanbod van een zorgboerderij. In principe liggen de tarieven op 44,30 per dagdeel, hoeveel uren zo'n dagdeel is kan je zelf bepalen. Indien je dit onvoldoende lijkt, kan je er voor kiezen in groepsverband begeleiding te bieden, dan kan je dit bedrag per cliënt vragen. Het maximale tarief per dagdeel is aan regels gebonden en is per dit jaar afhankelijk van o.a. opleiding, inschrijving KVK, en of zorgverlener familie in eerste en tweede graad is van cliënt. Op een willekeurige site van een zorgkantoor kan je veel informatie vinden.
Heel veel succes met je plannen.
Margot Geplaatst: donderdag 24 April 2014 23:39
Dank jullie wel voor de reactie, s. Eerlijk gezegt; het blijft me een beetje onduidelijk. Ik ben overigens big geregistreerd psychiatrisch verpleegkundige en ingeschreven bij de KvK. Het bovenstaande is nog slechts een plan. Ik ben een businessplan aan het schrijven voor een stuk financiering( voor het pand/ perceel) en dan moet ik wel kunnen aangeven wat er ongeveer aan inkomsten kan binnenkomen. Is er geen indicatie voor dagactiviteiten? Of valt dat onder begeleiding groep? Rond de 40 euro voor een dagdeel vind ik echt weinig. Met alle kosten die er nog afgaan...vreemd. Een dagdeel is toch al snel 3 uur lijkt mij. En in mn eentje vind ik 4 a 5 personen wel de max.
Addie Geplaatst: woensdag 12 November 2014 18:15
Hoi,

Per januari mag je per dagdeel 58 euro vragen en dit is het maximale bedrag begeleiding groep
Dagdeel groep is 3 a 4 uur per dagdeel.
Hier zit dus geen vervoer bij in begrepen van eventueel ophalen of wegbrengen.
Dus voor 1 client kun je maximaal 116 euro per dag vragen mits die dag om 09.00 begint en om 16.00. stopt
Dus klein reken sommetje betekent dat wanneer jij 4 clienten kan begeleieden in groep zal het te ontvangen bedrag per dag ( =2 dagdelen ) 4 x 116 = 464 euro
Lees op de reactie dat men voor het bedrag geen goede zaak- eigen bedrijf hiervoor draaiende kan houden en zal dit dus tegen spreken.
De meeste dagbestedingen leveren 4 dagen per week dag besteding
Met de bezuinigingen die het rijk door zet zijn er nog maar weinig clienten die 9 dagdelen aan dagbesteding groep kunnen krijgen via het PGB
De meesten van hun hebben maximaal 6 dagdelen wat neerkomt op 3 volle dagen en kunnen domweg niet meer betalen uit een PGB dagbesteding en zitten daardoor dan thuis of binnen een instelling op het appartement.
De grote erkende awbz dagbestedingen vragen tussen de 35 en 40 euro per dagdeel
Particulieren die zoiets willen gaan beginnen zoals ik het leest van u willen het maximale bedrag.


Het zorgkantoor keurt dit alleen goed wanneer je minimaal 2 clienten binnen die groep hebt anders valt het onder individuele begeleiding en die regels liggen veel anders.
Je zal voor elke client een zorgplan moeten schrijven wat je aan groeps begeleiding geeft en wat dat voor doel heeft voor de client.
Ook zal je moeten beschrijven welk leerdoel iemand wilt aanleren en dit uitzetten in de tijd.
Dus bedenken iemand wil ....... dat leren en ik denk dat hij dit binnen een jaar kan.
Het PGB is voor de belasting geen BTW bedrijf. Hiervoor kun je bij belasting dus vrijstelling voor vragen
Geplaatst: donderdag 18 December 2014 14:29
Hallo Margot,

Zelf heb ik ook al veel onderzoek gedaan en informatie gezocht om zelf een dagbesteding te gaan beginnen.
Nu is mijn vraag wat verwacht je kwijt te zijn aan kosten? Want wat ik heb berekent (met de tarieven van 2015 op nza) krijg je vrij veel geld om de cliënten te gaan begeleiden. Dat is in de €38,- per dagdeel.

Misschien zie ik iets over het hoofd en moet ik mijn plannen ook gaan aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Joost

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.