1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Onbetrouwbaar

Auteur Bericht
Kick

Bekijk auteur
Geplaatst: zondag 10 November 2013 19:59
Wat te doen bij mensen die je blijken voorgelogen te hebben en bij mensen die gewoon niet komen opdagen op afspraken? :(
Gat van de deur laten zien? :arrow: Maar wat doen jullie ermee (gezien volgende slachtoffers?)
Nationale Hulpgids team

Bekijk auteur
Geplaatst: maandag 11 November 2013 16:09
Beste Kick,

Wat vervelend dat je een slechte ervaring hebt gehad. Je kunt dit met ons delen via de knop 'Meld misbruik' onderaan het profiel van de hulp. Wij gaan dan met de melding aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
Community Manager Nationale Hulpgids
Rutger

Bekijk auteur
Geplaatst: donderdag 21 November 2013 15:36
ook wij hebben ervaring met slechte ervaringen met zorgverleners.
Beide zijn respectievelijk ontslagen en overeenkomst stop gezet.

bij de laatste zorgverlener kwam het tot een paar rechtszaken, bezwaar tegen ontslag. Wij hebben deze gewonnen, dmv goede bewijzen.

Wij zijn van mening dat er een lijst moet komen ( wel of niet publiek , denk aan wettig ) waar deze zorgverleners op zouden moeten komen. Dan kan je deze persoon laten checken. Of een referentie op de site zetten met ervaringen.
Liesbeth

Bekijk auteur
Geplaatst: dinsdag 15 Juli 2014 14:30
Beste lezers,

Mijn ervaringen van deze site is minder. Ik sta hier al enkele jaren ingeschreven, en zoel wel eens nieuwe hulpen voor huishoudelijk werk. Nu ben ik wederom een nieuwe hulp aan het zoeken, en steeds valt me op dat hier mensen op staan die er al jaren staan.
Schrijf je ze een mail je een hulp zoekt, krijg je een mail dat ze al elders iets hebben gevonden. Deze mensen zijn tenminste nog netjes om een reactie terug te sturen. Ik heb nu vanaf half juni al minstens 30 mensen aangeschreven, als je er van 10 een reactie terug krijgt mag je blij zijn. De meeste reageren niet eens op een mail. Ik heb zelf het idee dat er veel mensen op staan die werk zoeken, en niet eens meer weten dat ze op deze site staan ingeschreven. Dit heb ik zelf al ervaren.
Maar ik heb nog steeds geen hulp. En die zal ik hier ook niet vinden. Mensen reageren niet eens.
Mocht je dan eindelijk eens een hulp vinden die wel interesse heeft maak je een afspraak dan komen ze niet eens opdagen, je hoort er dus niets meer van. Of ze hebben de ene na de andere smoes, waarom ze niet konden komen.
Misschien een tip voor de medewerkers van de site, schrijf de mensen eens aan die werk zoeken, en mochten ze niet reageren, eens opschonen. Je hebt als hulpzoekende er niets aan als je maar blijft mailen en mailen en je krijgt niet eens een reactie.

Ik heb hier al eens eerder een klacht over ingediend, toen zei men tja helaas, wij kunnen er niets mee.0

Jammer van de site dat er mensen opstaan die wel (WILLEN) werken, maar niets ervoor doen.

Mvg. Lies
Nationale Hulpgids team

Bekijk auteur
Geplaatst: donderdag 17 Juli 2014 10:30
Beste Lies,

Graag reageer ik op jouw bericht. We zijn op dit moment aan het kijken hoe we een groter deel van ons ledenbestand actiever kunnen maken. De bedoeling is dan ook de leden die niet reageren op ons verzoek, van de site af te halen. Sowieso gebeurt dat al als een Hulp niet reageert op 2 of meer berichten van Hulpvragers.

Als je een zichtbare hulpvraag op de website hebt, krijg je vaak binnen een week al meerdere reacties van geïnteresseerde Hulpen. Verder kun je zelf actief op zoek gaan, zoals jij ook hebt gedaan. Wat je daarbij zou kunnen doen, is reageren op Hulpen die het label 'Pro' hebben. Dat zie je in de zoekresultaten bij hun naam staan. Dit zijn Hulpen die een maandelijks bedrag betalen om snel werk te kunnen vinden.

Wat betreft de klacht die je enkele jaren geleden hebt ingediend over het niet nakomen van de afspraken door Hulpen, hebben wij toentertijd gezegd dat wij geen bemiddelingsbureau zijn, enkel een website waar Hulpvragers en Hulpen met elkaar in contact kunnen komen. Dit klopt uiteraard nog steeds. Mocht je echter een klacht willen indienen over een Hulp, dan kan dat via 'Meld misbruik'. Wij zullen dan contact opnemen met de Hulp. We streven namelijk naar een actief en kwalitatief goed aanbod op de Nationale Hulpgids.

Succes met het vinden van een goede Hulp.

Vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
I.E

Bekijk auteur
Geplaatst: maandag 04 Augustus 2014 23:16
Ja en daarentegen zijn er ook mensen die hulp zoeken en schijnbaar die hulp al hebben gevonden "" vergeten"" hun hulpvraag van de site te halen!!!
Nationale Hulpgids team

Bekijk auteur
Geplaatst: woensdag 06 Augustus 2014 11:08

Ja en daarentegen zijn er ook mensen die hulp zoeken en schijnbaar die hulp al hebben gevonden "" vergeten"" hun hulpvraag van de site te halen!!!

Dat klopt, en daarom zijn we nu druk bezig dit proces te verbeteren. Hulpvragers worden er nu elke week via e-mail aan herinnerd dat zij nog een hulpvraag open hebben staan. Zij kunnen direct vanuit de mail aangeven of zij al iemand gevonden hebben. Mochten zij hier niet op reageren, dan bellen wij hen na. Zodra wij de hulpvraag gesloten wordt, worden alle Hulpen waar contact mee is geweest, automatisch op de hoogte gesteld.

Met vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
W

Bekijk auteur
Geplaatst: zaterdag 09 Augustus 2014 17:16
Beste Liesbeth,

Ook ik heb goede en slechte ervaringen met het zoeken naar hulpen. Ook diverse mensen die niet reageren op mijn mail maar wel een profiel hebben waarin ze zich aanbieden.
Of een profiel waar inhoudelijk niets van klopt. Onlangs nog iemand die vond dat ze jarenlange ervaring had en daarom maar meteen een bepaald uurtarief vroeg. Ook had ze, volgens haar profiel, ervaring met allerlei ziektes en kon ze continuiteit etc. garanderen. Toen ik haar sprak bleek dat haar jarenlange ervaring haar eigen huishouden was, ze vond dat dat ervaring was. Haar ervaring met allerlei ziektes bleek gebaseerd op mensen die ze kende, een zus van een vriendin van haar had een bepaalde ziekte dus had ze ervaring enz. Continuiteit kon ze helemaal niet garanderen etc. Ook bleek ze voor een groot gedeelte geen flauw idee te hebben wat ze allemaal had ingevuld op haar profiel, ze had er niet zorgvuldig naar gekeken. Maar ze stelde wel allerlei eisen. Uiteraard ben ik niet met haar in zee gegaan.
Het hebben van een PGB vergt soms wat extra tijd en moeite om iemand te vinden die past bij jou. Soms is dat erg frustrerend, maar dat hoort er nu eenmaal bij als je voor een PGB kiest. Aan de andere kant je kunt ook voor een thuiszorgorganisatie kiezen. Ik kies voor een PGB, ben inmiddels door schade en schande wijs geworden en ben wat zorgvuldiger in het uitkiezen van hulpen waardoor het soms meer tijd kost. Maar heb nu wel een inval hulp achter de hand. Het blijft uiteindelijk mensenwerk tussen prive personen. Succes met het vinden van een goede hulp.
W

Bekijk auteur
Geplaatst: zaterdag 09 Augustus 2014 17:28

Ongetwijfeld, maar daar gaat deze vraag / opmerking niet over. Als je afhankelijk van hulp bent en je vind maar geen hulp omdat niemand reageert is dat erg frustrerend. Want uiteindelijk zit je dan zonder hulp, hulp die je niet voor niets nodig hebt.
Nationale Hulpgids team

Bekijk auteur
Geplaatst: maandag 11 Augustus 2014 12:06

Beste Liesbeth,

Ook ik heb goede en slechte ervaringen met het zoeken naar hulpen. Ook diverse mensen die niet reageren op mijn mail maar wel een profiel hebben waarin ze zich aanbieden.
Of een profiel waar inhoudelijk niets van klopt. Onlangs nog iemand die vond dat ze jarenlange ervaring had en daarom maar meteen een bepaald uurtarief vroeg. Ook had ze, volgens haar profiel, ervaring met allerlei ziektes en kon ze continuiteit etc. garanderen. Toen ik haar sprak bleek dat haar jarenlange ervaring haar eigen huishouden was, ze vond dat dat ervaring was. Haar ervaring met allerlei ziektes bleek gebaseerd op mensen die ze kende, een zus van een vriendin van haar had een bepaalde ziekte dus had ze ervaring enz. Continuiteit kon ze helemaal niet garanderen etc. Ook bleek ze voor een groot gedeelte geen flauw idee te hebben wat ze allemaal had ingevuld op haar profiel, ze had er niet zorgvuldig naar gekeken. Maar ze stelde wel allerlei eisen. Uiteraard ben ik niet met haar in zee gegaan.
Het hebben van een PGB vergt soms wat extra tijd en moeite om iemand te vinden die past bij jou. Soms is dat erg frustrerend, maar dat hoort er nu eenmaal bij als je voor een PGB kiest. Aan de andere kant je kunt ook voor een thuiszorgorganisatie kiezen. Ik kies voor een PGB, ben inmiddels door schade en schande wijs geworden en ben wat zorgvuldiger in het uitkiezen van hulpen waardoor het soms meer tijd kost. Maar heb nu wel een inval hulp achter de hand. Het blijft uiteindelijk mensenwerk tussen prive personen. Succes met het vinden van een goede hulp.

Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Mocht je nog eens iemand tegenkomen die zijn/haar advertentie onjuist heeft ingevuld, dan kun je dit aan ons laten weten via 'Helpdesk'. Wij zullen dan contact opnemen met de betreffende hulp.

Vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
Nationale Hulpgids
Monique

Bekijk auteur
Geplaatst: donderdag 11 Juni 2015 22:07
ik ben zorgverlener geweest en zonder opzegtermijn aan de kant gezet, en met een onduidelijke reden.
maar de strijd heb ik wel gewonnen ze waren toch el netjes waren om mij alsnog een maand door te betalen :o

En netjes antwoord gegeven op een zorgvrager en nooit meer wat van gehoord,niet leuk :(

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.