1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Geloofsovertuiging voorkeur

Auteur Bericht
Miriam Geplaatst: woensdag 16 Oktober 2013 19:31
Normen en waarden en achtergrond zijn gelijk als zorgverlener en zorgvrager dezelfde geloofsovertuiging hebben.
Zijn er meer mensen die hier behoefte aan hebben en hier naar op zoek zijn? :?:
Yvonne Geplaatst: donderdag 24 Oktober 2013 13:40

Normen en waarden en achtergrond zijn gelijk als zorgverlener en zorgvrager dezelfde geloofsovertuiging hebben.
Zijn er meer mensen die hier behoefte aan hebben en hier naar op zoek zijn? :?:



Ik zelf ben Rooms Katholiek en heb een geweldige verzorgende die mij al bijna 2 jaar heel goed en fijn verzorgd. Sociaal, vrolijk, behulpzaam, luisterend oor maar..... zij is Moslima.
Juist door onze verschillende geloven kunnen wij heel goed met elkaar hierover praten. Wij geloven anders maar accepteren en respecteren elkaar lijkt wel nog meer, juist vanwege deze verschillen. Ik leer heel veel over de Islam en ik kan praten met haar over mijn geloof. Ik zou haar voor geen goud kunnen en willen missen.
Geplaatst: donderdag 25 December 2014 23:22
Ik zie dat het al een oude vraag is ,maar ik wil toch even reageren. Ook wij hebben een zoon die andersbegaafd is en waar wij ook een school en later een werkplek (DAC) moesten zoeken.
Vanwege dat wij zeer hechten aan normen en waarden en het geloofsleven wilden wij er voor zorgen dat onze zoon niet in verwarring zou komen door het verschil van indentiteit van school en werk en thuis.
Zeker als je kind ook geestelijk andersbegaafd is, is het van groot belang dat school - werk - thuis 1 verlengstuk van elkaar is , met andere woorden dat thuis hetzelfde wordt gezegd dan op school of op het werk en niet dat bv. thuis voor het eten eerst een gebed wordt gedaan terwijl dat op school of op het werk niet wordt gedaan . Als thuis wordt gebeden moet dat voor andersbegaafde kinderen ook op school of op het werk ook gedaan worden. Het is vaak al moeilijk genoeg en als je dan de kinderen ook nog op plekken gaat brengen die er anders over denken dan dat er thuis wordt gedaan is het voor deze andersbegaafde mensen helemaal geen touw meer aan vast te knopen wat zij nu moeten doen, thuis moet het zus, op school of op het werk moet het weer geheel anders , dat werkt niet en maakt dat je kind zeer veel frustraties op loopt .
Dus ik vindt wel dat er terdege een groot belang is voor het kind zelf dat je de school of werkplek uitzoekt die in feite het verlengstuk van thuis is zodat je kind 1 lijn ziet en daardoor zich veilig voelt , want op school of werkplaats praten en denken ze er net zo over als thuis , dat geeft vertrouwen en rust en veiligheid voor andersbegaafden.

Hiermee wil ik niet zeggen dat andersdenkenden of mensen van een andere religie hun werk niet goed zouden kunnen doen , maar als bv. een moslima mijn zoon zou moeten verzorgen dan kan ik toch niet verlangen dat zij een christelijk gebed samen met mijn zoon gaat doen voor het eten en na het eten gaat danken , wat mijn zoon wel gewend is om te doen , kijk en dan breng je het kind in grote verwarring en daarom moet je als ouders een school en/of werkplek zoeken die een indentiteit heeft die overeenkomt met wat thuis ook gehandhaafd wordt.

Volwassenen die geestelijk goed zijn , daar licht het natuurlijk anders , zij kunnen wel zelf bepalen wat zij willen , maar kinderen zijn afhankelijk van de ouders.

Dit wilde ik even kwijt

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.