1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Aanschaf passieve tillift

Auteur Bericht
Miranda Geplaatst: dinsdag 29 Januari 2013 14:25
Ik ben een zorgverlener en wekelijks komt een meervoudig gehandicapte jongen van 14 jaar bij mij logeren. Sinds 2 januari zit hij aan de sondevoeding omdat hij te licht/mager was en komt nu gestaag kg per week aan dus voor mij wordt het ook zwaarder.
Om mijn rug/nek te ontlasten ben ik dringend op zoek naar een tillift voor in huis.
Met google kom je heel ver en er is genoeg aanbod.
Ik ga ook in gesprek met zijn zijn ergo en fysio om te weten welke ik het beste kan aanschaffen en dan moet het ook hier thuis kunnen.
Hij woont in een andere gemeente en provincie dus vergoedt krijg ik de tillift niet tenzij.....................................
Iemand mij op de goede weg kan helpen.
Ik zoek dus, het liefst een inklapbare tillift, niet te duur.
Lenen? Overkopen? Huren loopt aardig op denk ik!
Wie geeft mij nuttige tips en info
Alvast mijn hartelijk dank namens mij en Tilles.

Miranda van Bemmel
Eelde
Oh ja WMO loket Tynaarlo ook gemaild en konden mij niet verder helpen??!!!
M.C.T Geplaatst: dinsdag 29 Januari 2013 15:50
Het handigste zou zijn als Uw cliënt thuis een tillift krijgt, die redelijk gemakkelijk is mee te nemen en dus ook bruikbaar bij U.
Wij hebben bijv. een Liko Light en die voldoet goed.
Alleen als je een vaste douchestretcher hebt of een hoog bed, dat niet lager gezet kan worden voldoet het niet. Eerst passen dus voordat je koopt.

Aangezien het (nog) mogelijk is om elke plek in Nederland van een tillift te voorzien tijdens bijv. vakantie, kan het ook helpen als Uw cliënt of diens ouders contact opnemen met de thuiszorgwinkel bij U in de buurt.
Voor zover ik weet is dat (nog) gratis.
Nirvan Geplaatst: donderdag 31 Januari 2013 15:33
Het meest schrijnende vind ik dat door heel Nederland honderden afgeschreven tilliften in de opslag staan die waarschijnlijk nog goed te gebruiken zijn.

Het is onmogelijk om een afgekeurde tillift uit de boeken te halen, maar voor mensen met PGB die thuis wonen zou dit een erg goede oplossing zijn.

Tilliften en andere hulpmiddelen zijn vaak zo robuust, duurzaam en voor intensief gebruik gemaakt dat ze vaak gewoon nog gebruikt zouden kunnen worden.
Maar regelgeving, keuring, financiële afschrijving en contracten met de hulpmiddelenindustrie zorgen ervoor dat zeer bruikbare en zeer gewilde hulpmiddelen in grote getale niks liggen en staan te doen bij hulpmiddelencentra in de opslag omdat ze nu eenmaal zijn afgekeurd of afgeschreven.

Deze situatie wil ik hierbij graag bespreekbaar maken en in de openbaarheid brengen. Ik hoor hier weinig over en het wordt tijd dat we deze grote verspilling onder de aandacht brengen.

Groetjes van Nirvan uit Groningen
Annet Geplaatst: donderdag 31 Januari 2013 19:35
Ik ben het helemaal met je eens Nirvan. Laatst was ik met een cliënt bij een firma voor hulpmiddelen voor slechtzienden en blinden. Vaak nog goede apparaten worden na 5 jaar weer vergoed. De oude apparaten worden teruggenomen. Op mijn vraag aan de verkoper, of deze dan naar de 3e wereld gaan, kreeg ik als antwoord dat deze vernietigd worden. :(
Nelleke Geplaatst: vrijdag 01 Februari 2013 15:39
Dit onderwerp is ooit eens bij Kassa aan de orde geweest:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/hulpmiddelen-staan-te-verstoffen-in-depots/speel/1/
Miranda Geplaatst: zaterdag 02 Februari 2013 11:10
Tillift;
Dat klopt maar het bedrijf waar ik afgelopen vrijdag was, heeft tientallen tilliften staan en die worden nagekeken en de accu is vervangen en zijn weer goed bruikbaar en gekeurd/veilig.
Hij verkoopt ze voor een leuk prijsje. De tilliften die niet meer voldoen aan de nederlandse voorwaarden gaan naar bv Rusland, waar ze heel blij mee zijn.
Ik heb een tillift, een Tonya. op het oog en krijg daar eerdaags een offerte van binnen met tilmat en wc band.
En van Icare kan ik maximaal 26 weken een tillift lenen voor mijn client, dus dat is heel mooi.
Maar nu weer de vraag: Wanneer je een tillift leent van Icare, dit wordt vergoedt door de zorgverzekeraar van mijn client, mogen de ouders dan bv het jaar erop ook nog weer een lenen voor bv op hun vakantie adres?
Je mag de tillift lenen voor maximaal 26 weken. Stel ik wil de tillift lenen voor 5 weken, blijft dan 21 weken open staan? om een tillift te lenen voor bv op een ander logeeradres?
Gene Geplaatst: zondag 03 Februari 2013 16:41
Beste miranda,

Ik wil mij nergens mee bemoeien, maar als je klant recht heeft op een tillift, dan zou ik je aanraden om gewoon via de zorgverzekeraar / thuiszorg winkel aanvragen. Dit kost jou niks en je klant is in zon verre stadium dat het noodzakelijk om te gebruiken. Dat word vergoed, jij hoef geen dure aanschaf te doen voor je klant. Ik heb laatst ook een klant gehad net zoals die van jou nu, en ik heb gewoon de thuiszorgwinkel gebeld en besteld en werd de volgende dag bezorgd.. ik begrijp ook dat je de klant bij je thuis krijgt, dus niet in eigen omgeving is, eigen huis, je zou gewoon de thuiszorg winkel in eigen woonplaats bellen en bestellen en laten bezorgen bij jou, aangezien jij de zorg lever op een andere adres, en natuurlijk wel in goed overleg met de achterban van je klant cq budgethouder.. succes verder hier mee..
M.C.T Geplaatst: maandag 04 Februari 2013 11:18
"via de zorgverzekeraar" Dit klopt niet; dat moet via de gemeente.
Miranda Geplaatst: woensdag 06 Februari 2013 17:32
Conclusie tillift
Ik kon inderdaad via i-care een tillift lenen voor de periode van 26 weken met tilbanden. Na die 26 weken moet de tillift terug en dan mag je een half jaar niet lenen. Na die periode mag je weer een aanvraag indienen en kan je de tillift weer lenen voor 26 weken.
Mocht je de tillift korter lenen dan die 26 bweken blijven de resterende weken staan.
Op een vakantieadres worden velen hulpmiddelen niet meer gratis verstrekt, dit hangt wel per zorgverzekeraar af.
Kortom; ik heb vandaag, samen met mijn client, een tillift uitgeprobeerd om deze uit eindelijk te kopen.
Ik kan niet 26 weken lenen, 26 weken niks hebben dus probleem, en dan weer lenen.
Tenslotte heb ik een eigen bedrijf(je) en om mijn werk goed te kunnen uitvoeren zijn het bedrijfskosten en aftrekbaar.
De ouders hebben wel de tilbanden en zullen een toiletband aanvragen. Deze kosten namelijk ook totaal ruim 700 euro.
mvgr
Miranda
A.m.a Geplaatst: donderdag 07 Februari 2013 13:20
je kunt een tillift altijd kopen bij welzorg/ lichtvoet en dergelijke leveranciers .
Het zijn gebruikte en in heel goede staat .
Kosten zijn te verwaarlozen .
Wij kopen al jaren zo onze spullen .
Succes
Inge Geplaatst: donderdag 07 Februari 2013 17:48
Hoi Miranda,

Ik heb ook een tillift aangeschaft voor een client van mij, ik kwam terecht bij iemand uit Emmeloord, hij koopt ze in van zijn eigen werk, de tilliften gingen er dus uit (terwijl ze nog prima zijn). Kijkt ze helemaal na, en dan gaan ze de verkoop in. Daarna moet je de lift laten keuren, dit kan voor 75 euro per jaar.

Ik heb mijn tillift gekocht voor 295 euro dus dat valt wel mee.
Succes. Groeten Inge
Jan Martin Geplaatst: zondag 15 September 2013 02:15
Ik zoek een liefst gratis, maar zonodig goedkope tillift voor een zwaar gehandicapte cliënt in Portugal. Het geld is er niet voor (crisis) om er eentje aan te schaffen. Vandaar mij zoektocht naar een zo betaalbaar mogelijke passieve tillift. Wie kan mij helpen hiermee?

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.