1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

werkelijke prijs logeerweekend

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: donderdag 19 April 2012 12:47
Hallo,
Ik doe op freelance basis begeleidend werk.
Nu is er een cliente die wil komen logeren. Ik vind dat erg leuk, helaas kunnen we het over de prijs niet eens worden.
Als je de gangbare tarieven op internet opzoekt kom je een bedrag van rond de 100 euro tegen voor een etmaal opvang.
Ik zeg op mijn beurt dat ik hiervoor niet een weekend geheel aan werk ga besteden.
Een kleine berekening maakt dat ik denk maximaal 50 euro bruto voor 24 uur over te houden. Dat is dus rond de 2 euro per uur.
Ik vraag mij af waarop dit bedrag gebaseerd is en welke ervaringen anderen hebben.
Ik wil zelf 400 euro vragen voor een weekend van vrijdagavond tot zondagmiddag. Het is individuele begeleiding en hierin zitten ook de onkosten van eten en uitstapjes. Dat is toch een gangbare prijs voor iemand die gediplomeerd is?
Graag hoor ik jullie reacties
BVD Maaike
M.C.T Geplaatst: donderdag 19 April 2012 13:45
OP de PGB-markt geldt de wet van vraag en aanbod.
Gast Geplaatst: donderdag 19 April 2012 14:32
Ik ben het daar niet mee eens!
Dit werk doe je vanuit je hart, natuurlijk wil je er wat aan verdienen.
Gewoon op zoek naar een eerlijke prijs voor een eerlijke hulpverlener en niet rijk willen worden over de rug van anderen zoals vele wel proberen!

[edit: post aangepast door forum moderator: geen beschuldigingen of negatief taalgebruik op het forum ]
Geplaatst: maandag 23 April 2012 14:52
Hoi Maaike,
Ik ben moeder van een zorgbehoeftig kind wat af en toe ook een weekend gaat logeren. Ik zelf vind €400 een heel redelijk bedrag je bent tenslotte ook 24u in dienst van het kind. Je neemt de totale zorg en belasting van de ouders over en dan vind ik dat dat beloond mag worden.
gr petra
Barbara Geplaatst: donderdag 26 April 2012 17:06
Hallo,

Ik vind 400,- een veel te laag tarief voor een heel weekend. Bereken je onkosten en de belasting dan hou je misschien 175,- over voor een heel weekend.
Dan kan je beter in de 24 uurs zorg gaan werken, dan verdien je zeker meer.
Ik vind het altijd zonde als collegas zich onder de prijs verkopen en wij zijn natuurlijk ook niet moeder Theresa.

Met vriendelijke groet,

Barbara
Heleen Geplaatst: donderdag 26 April 2012 21:45
Voor 400 euro per weekend mag iedereen bij mij komen logeren. :D
Johanna Geplaatst: vrijdag 27 April 2012 07:33
Ik geef zelf ook logeerweekeinden en ik zit onder de 400 euro.
Ik kijk naar wat het eten en drinken gemiddeld kost, dat kun je zo duur en zo goedkoop maken als je zelf wilt. Ik kijk wat ik kwijt ben aan reiskosten a 0,19 cent per KM of in afspraak met het gezin overleg ik een bon van de benzinepomp waarbij dat bedrag betaald wordt.
en ik kijk wat de uitjes kosten.
Dat zijn voor mij vaste kosten die voor elk kind dat komt logeren geld.
Dan pas kijk ik naar wat voor mij de verdiensten zijn en je moet rekening houden dat de uren dat het kind op bed ligt niet meegerekend worden omdat jij dan ook gewoon kan slapen en nog 1 of meerdere uurtjes voor jezelf hebt.

Een kind van bijvoorbeeld 7 jaar gaat bij mij om 20 uur naar bed, ik heb dan vanaf 20 uur tot de volgende ochtend 7 uur geen werk om handen, het kind slaapt en ik slaap. dus die uren worden niet gerekend in het uurloon.

Daar is die 100 euro per etmaal dus op gebaseerd, dan hou je ongeveer 7 a 8 euro per uur over, dat is nog niet veel en dat kun je dan verhogen naar een tarief wat jij redelijk vind, wel moet de verhouding van tarief en begeleiding reëel zijn want een kind begeleiden dat ook nog een aantal uren gewoon zelfstandig speelt en waarbij het meer oppassen wordt dan echt begeleiden hoeft dus voor die uren minder te betalen dan waarbij je intensief bezig bent met begeleiding.
F. Geplaatst: zaterdag 20 December 2014 14:52
Het valt mij op dat er vaak word gesproken over dat je het uit je hart doet.

Uiteraard werk je met je hart, maar als het goed is heb je er voor gestudeerd. Zodat je met kennis en je hart iemand kan begeleiden en kan geven wat nodig is.

Secretaresse of lasser etc worden ook betaald na hun werk.. Omdat ze ervoor geleerd hebben en ze een daad verrichten.
Dit doen wij als zorg mensen toch ook?

Je hebt hier voor geleerd, daar mag een betaling voor staan.
Je stelt je huis en je privé 24 uur x hoeveelheid dagen af.
Awbz, word aangepast aan de zorg die iemand nodig heeft daar mag dus ook betaald voor worden.

Dit is maar een mening van mij.
Uiteraard vind ik ook dat je iemand niet moet kaalplukken.

Mijn cliënten die ( redelijk slapen) betalen 12 uur per dag aan mij. Ik heb ook een cliënt die om de haverklap wakker is, zij betaald 24 uur per dag.

Uur tarieven hangen bij mij van het volgende af
Begeleiding
Verzorging
Begeleiding en Verzorging
Agressie/begeleiding en verzorging etc

Niet vergeten dat je 24 uur per dag verantwoordelijk bent.
I.E Geplaatst: zaterdag 20 December 2014 17:10

Ik ben het daar niet mee eens!
Dit werk doe je vanuit je hart, natuurlijk wil je er wat aan verdienen.
Gewoon op zoek naar een eerlijke prijs voor een eerlijke hulpverlener en niet rijk willen worden over de rug van anderen zoals vele wel proberen!

[edit: post aangepast door forum moderator: geen beschuldigingen of negatief taalgebruik op het forum ]




Het blijft gewoon werk dus een eerlijke ,normale prijs en een heel weekend voor iemand zorgen plus de onkosten die dit met zich meebrengt voor 100 euro dat gaat echt nergens over!!!
I.E Geplaatst: zaterdag 20 December 2014 17:26

Ik ben het daar niet mee eens!
Dit werk doe je vanuit je hart, natuurlijk wil je er wat aan verdienen.
Gewoon op zoek naar een eerlijke prijs voor een eerlijke hulpverlener en niet rijk willen worden over de rug van anderen zoals vele wel proberen!

[edit: post aangepast door forum moderator: geen beschuldigingen of negatief taalgebruik op het forum ]




Ja vanuit je hart !! Oftewel zwaar misbruik maken van zorgverleners, ik hoop dat door de nieuwe aanpassingen o.a. bij een aantal zorgverzekeraars, zorgvragers eens de tarieven gaan betalen waarvoor ze zijn geindiceerd en niet proberen de geindiceerde uren te verdubbelen over de rug van zorgverleners!!!
I.E Geplaatst: zaterdag 20 December 2014 17:28

Het valt mij op dat er vaak word gesproken over dat je het uit je hart doet.

Uiteraard werk je met je hart, maar als het goed is heb je er voor gestudeerd. Zodat je met kennis en je hart iemand kan begeleiden en kan geven wat nodig is.

Secretaresse of lasser etc worden ook betaald na hun werk.. Omdat ze ervoor geleerd hebben en ze een daad verrichten.
Dit doen wij als zorg mensen toch ook?

Je hebt hier voor geleerd, daar mag een betaling voor staan.
Je stelt je huis en je privé 24 uur x hoeveelheid dagen af.
Awbz, word aangepast aan de zorg die iemand nodig heeft daar mag dus ook betaald voor worden.

Dit is maar een mening van mij.
Uiteraard vind ik ook dat je iemand niet moet kaalplukken.

Mijn cliënten die ( redelijk slapen) betalen 12 uur per dag aan mij. Ik heb ook een cliënt die om de haverklap wakker is, zij betaald 24 uur per dag.

Uur tarieven hangen bij mij van het volgende af
Begeleiding
Verzorging
Begeleiding en Verzorging
Agressie/begeleiding en verzorging etc

Niet vergeten dat je 24 uur per dag verantwoordelijk bent.



Ja ik erger me ook gigantisch over dat gezeur vanuit je hart!!Alsof je als zorgverlener geen rekeningen moet betalen!!!
Geplaatst: dinsdag 06 Juni 2017 10:22

Hallo,
Ik doe op freelance basis begeleidend werk.
Nu is er een cliente die wil komen logeren. Ik vind dat erg leuk, helaas kunnen we het over de prijs niet eens worden.
Als je de gangbare tarieven op internet opzoekt kom je een bedrag van rond de 100 euro tegen voor een etmaal opvang.
Ik zeg op mijn beurt dat ik hiervoor niet een weekend geheel aan werk ga besteden.
Een kleine berekening maakt dat ik denk maximaal 50 euro bruto voor 24 uur over te houden. Dat is dus rond de 2 euro per uur.
Ik vraag mij af waarop dit bedrag gebaseerd is en welke ervaringen anderen hebben.
Ik wil zelf 400 euro vragen voor een weekend van vrijdagavond tot zondagmiddag. Het is individuele begeleiding en hierin zitten ook de onkosten van eten en uitstapjes. Dat is toch een gangbare prijs voor iemand die gediplomeerd is?
Graag hoor ik jullie reacties
BVD Maaike

Kummeling Begeleiding Geplaatst: donderdag 15 Juni 2017 15:20
Wij rekenen €650,- voor een weekend van vrijdagavond tot zondagavond (48 uur). Dit is wat hoger dan in andere reacties hierboven maar dat komt omdat wij een huisje huren in een vakantiepark.
Wanneer je deze opvang 1 op 1 vanuit huis aanbiedt draag je deze kosten uiteraard niet, maar ik ben wel van mening dat je hier een gedeelte van je kosten voor je huur/hypotheek mee kan rekenen in je kosten.

Tevens is €100 per etmaal veel te laag. Hier in de regio geven de gemeentes €200 tot €250 per etmaal af.

Koen

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.