1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Privacybeleid voor zzp-ers in de zorg

In je privacybeleid geef je aan hoe je omgaat met de gegevens en daarmee de privacy van je klanten. In dit beleid moet je een paar punten aangeven. Deze staan hieronder uitgelegd.

Persoonlijke gegevens verzamelen.

Hier geef je aan welke gegevens men moet invullen en welke door jouw bedrijf onthouden worden. Zo moet je aangeven of je de naam en het e-mailadres nodig hebt en misschien zelfs wel eventuele factureringsgegevens. Daarnaast kan het zijn dat je ook verzamelt welke producten men gekocht of gedownload heeft. Dit moet je hier dan ook aangeven. Daarnaast zou je kunnen vragen naar taal, geslacht en leeftijd en (indien van toepassing) inhoudelijke voorkeuren en gegevens voor persoonlijke instellingen. Al deze zaken zet je in je privacybeleid onder dit kopje, zodat de klant precies weet welke gegevens bekend zijn bij je bedrijf en welke niet.

Hoe worden de persoonlijke gegevens gebruikt.

Onder dit kopje geef je aan wat je doet met de persoonlijke gegevens die je kent.
Zo kan je aangeven dat je die gegevens alleen maar gebruikt voor het afleveren van producten en diensten, maar het kan natuurlijk ook dat je de gegevens daarnaast gebruikt om te communiceren met de klant. Mocht je de gegevens gebruiken om reclames en enquĂȘtes naar je klanten toe te zenden, dan is het handig om dat ook hier neer te zetten.

Transmissie en keuze van persoonlijke gegevens voor derden.

Mensen zijn vaak bang dat hun persoonlijke gegevens een eigen leven gaan leiden online. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Onder dit kopje kan je dus aangeven dat je geen persoonlijke informatie verstrekt aan derden, zonder de toestemming van de klant. Mocht je dit nou wel willen doen, dan moet dat hier aangegeven worden. Ook kan je aangeven dat je bijvoorbeeld wel inhoudsgebruik, toegang, demografische informatie en andere informatie zonder de persoonlijk identificeerbare gegevens, zoals naam, factureringsinformatie en e-mailadres doorgeeft.

Verplichte of vrijwillige aard van de gevraagde gegevens.

Hier moet je aangeven hoe de klant toegang krijgt tot zijn eigen gegevens, als dat kan. Je kan hier ook aangeven hoe het zit met de beveiliging van betalingen en de persoonsgegevens. Op het moment dat je website cookies gebruikt is het verplicht de klant hierover te informeren. Je kan uitleggen waarom je die cookies gebruikt en of je mensen wil verplichten tot het accepteren van cookies of niet.

Door duidelijk uit te leggen hoe je met de privacy van je klanten omgaat creëer  je een veilig gevoel bij de klant. Deze zal dan sneller van je diensten gebruik willen maken.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.