1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vog aanvragen

Auteur Bericht
Barbara Geplaatst: donderdag 28 Januari 2016 23:37
Vandaag 1 uur een discussie aan de balie van stadhuis gevoerd over de aanvraag van mijn vog. De ambtenaar wilde mijn vog niet in behandeling nemen omdat dezelfde naam van mij ook de aanvrager is. Het kon alleen als de aanvrager een ander zou zijn.Weet iemand hoe het werkelijk is.Ik ben verpleegkundige en heb een vog np aangevraagd. Alvast bedankt voor jullie reacties Barbara
Geplaatst: zondag 31 Januari 2016 23:46

Vandaag 1 uur een discussie aan de balie van stadhuis gevoerd over de aanvraag van mijn vog. De ambtenaar wilde mijn vog niet in behandeling nemen omdat dezelfde naam van mij ook de aanvrager is. Het kon alleen als de aanvrager een ander zou zijn.Weet iemand hoe het werkelijk is.Ik ben verpleegkundige en heb een vog np aangevraagd. Alvast bedankt voor jullie reacties Barbara



Hoi,
Ik ben dit probleem ook tegengekomen, Ze willen graag een werkgever als opdrachtgever voor start onderzoek.
Het gaat dan om status van werkrelatie.

Dat is in dit geval dus lastig... Een sociale verzekeringsbank betaalt uiteindelijk, maar de PGB houder is de klant. SVB erkent uiteraard geen werkrelatie. Om (iedere) klant formulier te laten tekenen vond ik ook vreemd. Ik heb dus geen werkgever zoals de gemeente en het formulier eist in aanvraag en heb hier mijn beklag over gedaan. De regels staan nu het doel juist in de weg!....

Ik heb hiertoe rechtstreeks contact gezocht met Justis ( justitie) om te vragen of er een mogelijkheid was hoe het wel kan. Dit bleek in eerste instantie moeilijk maar uiteindelijk bleef het voor hen ook een casus om meer over uit te vragen en ik werd netje gebeld hoe het nou exact zat. En we hebben een manier gevonden. Omdat er geen werkrelatie ingevuld kan worden overgegaan tot volgende:

I.p.v. invullen "werkrelatie" op aanvraagformulier VOG staat er ook een optie :" Overig"
Hier heb ik ingevuld " Maatschappelijke dienstverlening binnen maatschappelijke ondersteuning uit PGB".
En al 4 dagen later VOG binnen!

In uw geval kunt u dus invullen bij "overig" verpleegkundige dienstverlening PGB cliënten o.i.d."

Veel succes!
Petra Geplaatst: maandag 01 Februari 2016 09:01
Hallo allemaal, ik heb ook een heftige discussie gehad op het gemeentehuis over de vog. Gelukkig was de ambtenaar het met me eens en hij wilde de uitdaging wel aan gaan. We hebben de vog ingevuld op mijn bedrijfsnaam met mijn eigen naam als eigenaar en als aanvrager. De afspraak was dat bij weigering van de vog ik kosteloos maar wel op naam van een klant een nieuwe vog mocht aanvragen. Binnen 5 dagen had ik mijn verklaring binnen. Het kan dus wel als zzp' er onder je eigen bedrijfsnaam een vog aanvragen.. Of zal ik geluk hebben gehad? Petra
Judith Geplaatst: maandag 08 Februari 2016 12:41
Ik moest vanuit het PGB wijkteam een VOG kunnen laten zien. Maar moest dus zelf naar de school toe om daar te vragen of zij het formulier wilden invullen, omdat ik een VOG nodig had, om aan het PGB wijkteam te kunnen laten zien. Waarop school zei; wat een vreemde manier. Het PGB wijkteam wil het zien, maar weet zelf de regels dus niet? Zij zijn dan dus aanvrager en zij moeten dan het formulier aan jou sturen.
Goed, met een omweg dus toch een VOG gekregen, maar het is natuurlijk wel heel vreemd.
Heleen Geplaatst: donderdag 24 Maart 2016 17:29
De gemeente waar ik woon vraagt ook een VOG van alle zorgverleners. Mijn zoon valt voor zijn zorg vanuit AWBZ met verlengd overgangsrecht m.i.v. 1 mei a.s. onder de gemeente. De zorgverleners heeft hij al jaren, maar moeten toch VOG hebben. Ook ik, zijn moeder, omdat ik een klein beetje zorg betaald verleen. De gemeente heeft echter een al gedeeltelijk ingevuld formulier op de site staan omdat zij de organisatie zijn die de VOG van je vragen. Zorgverleners hoeven dan alleen de eerste pagina in te vullen en ondertekenen. Ik kwam er ook per toeval achter dat de gemeente het zo heeft gedaan. Dus, als je in dezelfde situatie zit, controleer dan de site/ publieke berichtgeving van de gemeente.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.