1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vog aanvragen

Auteur Bericht
Barbara Geplaatst: donderdag 28 Januari 2016 23:37
Vandaag 1 uur een discussie aan de balie van stadhuis gevoerd over de aanvraag van mijn vog. De ambtenaar wilde mijn vog niet in behandeling nemen omdat dezelfde naam van mij ook de aanvrager is. Het kon alleen als de aanvrager een ander zou zijn.Weet iemand hoe het werkelijk is.Ik ben verpleegkundige en heb een vog np aangevraagd. Alvast bedankt voor jullie reacties Barbara
Geplaatst: zondag 31 Januari 2016 23:46

Vandaag 1 uur een discussie aan de balie van stadhuis gevoerd over de aanvraag van mijn vog. De ambtenaar wilde mijn vog niet in behandeling nemen omdat dezelfde naam van mij ook de aanvrager is. Het kon alleen als de aanvrager een ander zou zijn.Weet iemand hoe het werkelijk is.Ik ben verpleegkundige en heb een vog np aangevraagd. Alvast bedankt voor jullie reacties Barbara



Hoi,
Ik ben dit probleem ook tegengekomen, Ze willen graag een werkgever als opdrachtgever voor start onderzoek.
Het gaat dan om status van werkrelatie.

Dat is in dit geval dus lastig... Een sociale verzekeringsbank betaalt uiteindelijk, maar de PGB houder is de klant. SVB erkent uiteraard geen werkrelatie. Om (iedere) klant formulier te laten tekenen vond ik ook vreemd. Ik heb dus geen werkgever zoals de gemeente en het formulier eist in aanvraag en heb hier mijn beklag over gedaan. De regels staan nu het doel juist in de weg!....

Ik heb hiertoe rechtstreeks contact gezocht met Justis ( justitie) om te vragen of er een mogelijkheid was hoe het wel kan. Dit bleek in eerste instantie moeilijk maar uiteindelijk bleef het voor hen ook een casus om meer over uit te vragen en ik werd netje gebeld hoe het nou exact zat. En we hebben een manier gevonden. Omdat er geen werkrelatie ingevuld kan worden overgegaan tot volgende: