1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

achterlijke achterstanden met betalingen loon.

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 17 November 2015 09:25
Achterlijke betalingstoestanden..
Op 11 november heb ik gebeld en een mail gestuurd naar de SVB .. Hier kun je integraal lezen hoe dat ging..
Mijn hulp heeft nog steeds geen loon ontvangen over oktober.. EEN NIEUWE SMOES!!! ""toestemmingsverklaring ""

Geachte heer Welling,

U vraagt in uw mail van 11 november om een spoedbetaling voor uw zorgverlener de heer XXXXX. Wij kunnen op dit moment geen spoedbetaling doen, omdat het voor ons onduidelijk is of u nog budget heeft uit de ZVW.
Voor een spoedbetaling aan uw zorgverlener hebben wij een toestemmingsverklaring nodig van uw zorgverzekeraar waarin wordt aangegeven op hoeveel budget u recht heeft voor de zorg vanuit de ZVW. U kunt deze toestemmingsverklaring opvragen bij uw zorgverzekeraar. Als u deze vervolgens naar ons stuurt, kunnen wij kijken of er nog voldoende budget is om uw zorgverlener uit te betalen. Indien dit het geval is, zullen wij uw zorgverlener uitbetalen over de maand oktober 2015.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,


Robin xxx
Servicecentrum PGB
De Sociale Verzekeringsbank

Van: Jan Welling xxxxxxx]
Verzonden: woensdag 11 november 2015 14:14
Aan: SSP Servicecentrum PGB (SSP)
Onderwerp: Spoed!!! urgent..

Beste medewerker .. IK JAM Welling, Parkinsonpatient, dreig zonder verzorging te komen, de betaling van zijn loon over oktober 2015 is nog steeds niet binnen, Mijn kenmerk is: . Ik ben budget houder. Hij kan nu de diesel niet betalen om mij te komen verzorgen.. Gaarne een spoedbetaling..

Inmiddels is het 17 okt. Ik heb net gebeld met het CZ.. Er is voldoende budget. maar de sVB doet moeilijk.. Hadden ze daar niet even kunnen bellen met het CZ??? Nu is er een patient zonder hulp die doodnerveus wordt van dat gedoe..
Nu maar de post afwachten, want digitaal?? Daar hebben ze nog niet van gehoord bij de SVB.
M.C.T Geplaatst: woensdag 18 November 2015 10:27
Raar, dat CZ en SVB via U communiceren.
Voor zover ik begrepen heb betaalt de SVB de vaste maandlonen en de zorgverzekeraar de variabele.
Wellicht loopt het beter als U rechtstreeks bij CZ declareert.
Geplaatst: woensdag 18 November 2015 10:39
Het "rare"ligt niet bij mij maar bij de SVB, er is genoeg budget maar SVB communiceert niet met CZ.. dat is de crux.. Als mijn zorgverleners opbellen waar hun loon blijft moet ik erbij zitten, ook zo'n achterlijke toestand.. Het maakt deel uit van een "stallings"--truc.
Geplaatst: donderdag 19 November 2015 18:56
Hallo

Misschien kunt u eens proberen uw probleem voor te leggen bij de ombudsman. Toen begin dit jaar bij ons de salarissen maar niet betaald werden bij de overgang problemen heb ik ook de ombudsman gebeld. Toen was het zo geregeld.
Ik wens je er verder veel succes mee.
Groet Sas
Geplaatst: dinsdag 01 December 2015 15:26
Klasse Fred!! Mijn verzorger heeft nog steeds zijn loon over okt. niet ontvangen.. Het is inmiddels 1 dec.!!!!!!!! Ik haat die lui daar, het is altijd wat.. De eigen regie voeren???? ja wadde?! je moet nog kunnen typen, pc's beheren , printers aansturen, kopieren, (afgelopen jaar 300 kopien verstuurd..) Maar geen vrijgesteld bedrag meer gehad van de pgb.. ook geen wtcg uitkering meer, waar moet iuk het van betalen? met een aoweetje.. tot later fred.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.