1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Niet gebruikt budget

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 12 Oktober 2015 16:45
Hallo,
Sinds 1 mei ben ik bezig met het omzetten van ZIN naar PGB van een cliënt. De ZIN aanbieder heeft de zorg stopgezet per 30 april 2015.
Nu is het zo dat ik wel al hulp verleen aan deze cliënt gezien de complexe casus echter nog geen enkele vergoeding ontvangen heb voor de reeds gemaakte onkosten wegens het niet meewerken van bewindvoering.
Wat ik mij afvraag in deze mocht het PGB uiteindelijk toch toegekend worden tot hoever terug kan er gedeclareerd worden? Wat gebeurd er met het niet gebruikte ZIN budget mocht er toch geen goedkeuring voor PGB toegewezen worden?

Groetjes
Melany Geplaatst: maandag 12 Oktober 2015 19:59

Hallo,
Sinds 1 mei ben ik bezig met het omzetten van ZIN naar PGB van een cliënt. De ZIN aanbieder heeft de zorg stopgezet per 30 april 2015.
Nu is het zo dat ik wel al hulp verleen aan deze cliënt gezien de complexe casus echter nog geen enkele vergoeding ontvangen heb voor de reeds gemaakte onkosten wegens het niet meewerken van bewindvoering.
Wat ik mij afvraag in deze mocht het PGB uiteindelijk toch toegekend worden tot hoever terug kan er gedeclareerd worden? Wat gebeurd er met het niet gebruikte ZIN budget mocht er toch geen goedkeuring voor PGB toegewezen worden?

Groetjes




Hoi Natascha, declareren meestal tot 3mnd. Echter is dit een uitzondering, lijkt mij. Indien declaratie via zvw contact leggen met zorgverzekeraar, indien wlz met het zorgkantoor. Ik weet niet wat het probleem met de bewindvoering is, maar de pgb moet intact zijn voor de zorg en kan niks anders mee betaald worden. Bij zvw blijft het niet gedeclareerde in de pot.

Dus navraag doen of omzeilen van bewindvoering mogelijk is en rechtstreeks betaling mogelijk is. Dan praat je over ongecontracteerde zorg bij zin ( let wel 70% vergoeding van uurloon afh v verzekeraar ) en bij pgb kun je Vlgs mij afspraken maken met zvw of zorgkantoor .
M.C.T Geplaatst: dinsdag 13 Oktober 2015 11:35
Aangezien U de bewindvoerder passeert, zult U niets krijgen, aangezien U ten onrechte op zijn/haar stoel gaat zitten. Daardoor zijn alle door U gemaakte afspraken nietig. U mag blij zijn als die U niet aansprakelijk stelt voor de schade, die daarvan het gevolg is. Die bewindvoering is er niet voor niets.
Hoe zo zet U ZIN om in PGB? Dat is niet aan U.
Als U meent, dat de bewindvoerder geen goed werk verricht, kunt U zich wenden tot de kantonrechter.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.