1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Verplichting Salarisoverzicht ?

Auteur Bericht
Nel Geplaatst: vrijdag 18 September 2015 00:48
Ik werk sinds bijna 4 jaar voor een thuiszorg Organisatie als Freelancer.
Ik maak elke maand netjes mijn facturen van mijn cliënten en stuur ze door naar kantoor en ontvang mijn salaris dan 2 weken later op mijn rekening.
Alleen krijg ik NOOIT een loonstrook/salarisbriefje van mijn gewerkte uren en de uitbetaalde uren aan mij.
Is men dit NIET verplicht om te geven ...?
Als ik ernaar vraag krijg ik antwoord: nu dan print je toch het bankafschrift uit daar staat het toch op.
Ik ben het hier NIET mee eens,en heb volgend jaar een duidelijk overzicht nodig van mijn maandelijks Bruto inkomen voor mijn man naar Nederland te kunnen halen.
Wie kan me antwoord geven of men dit wel of niet verplicht is om te geven ?
Ik werk nu tijdelijk ook prive voor een client met PGB en ze geven me netjes een duidelijk overzicht van alles.
Snap niet waarom een Thuiszorg Organisatie hier zo moeilijk over doet ?
Tanja Geplaatst: vrijdag 18 September 2015 10:09
Je stuurt een declaratie / factuur naar de thuiszorg organisatie van je gewerkte uren... Maak daar een kopie van dat is dan je bewijs...dat is voldoende.
Je bent zzp-er en dus regel je zelf de belastingaangifte... Aan de hand van de facturen en het bedrag wat je ontvangt verwerk je dat in de administratie.

Wat voor een loonstrook zou je dan nog willen ontvangen? Je ontvangt Bruto .... Belastingaangifte doe je zelf...dus via een boekhoudster wordt een jaaropgave gemaakt...en daar staat dus je bruto jaarinkomsten op. Dat is je bewijs....
M.C.T Geplaatst: vrijdag 18 September 2015 12:54
Een freelancer werkt niet in loondienst, dus krijgt geen loonstroken.
Nelleke Geplaatst: vrijdag 18 September 2015 13:28
Een thuizorgorganisatie kan zelfs in de problemen komen als ze jou overzichtjes gaan sturen van wat ze jou betaald hebben.