1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uur tarief nieuwe client

Auteur Bericht
Sjoerd Geplaatst: donderdag 30 Juli 2015 20:42
Beste

Ik mag in augustus starten met het begeleiden van een nieuwe client, voor 1,5 uur per week. ( ik heb nog een fulltime baan en wat andere zaken.

De klik was er meteen en werd mijn uur tarief voorgesteld van 52 euro, is dit een redelijk bedrag? IK heb hbo sph gedaan en 10 jaar werk ervaring.
en is het niet zo dat er dan 42 % belasting geld af gaat?

groet Sjoerd
Margot Geplaatst: donderdag 30 Juli 2015 23:47
52 euro is een heel mooi bedrag. Idd moet je geld apart houden daarvan voor de belasting. Hoeveel procent dat is weet ik niet precies. 2/5 deel dacht ik. 1 aandachtspunt; volgens de huidige regels mag volgens mij 52 euro vaak niet meer. Gemeentes hanteren vaak een boven norm van rond de 35 euro .
Jorieke Geplaatst: vrijdag 31 Juli 2015 08:52
Wanneer je 30 % opzij zet voor de belastingdienst zit je goed.
I.E Geplaatst: vrijdag 31 Juli 2015 16:55
Een redelijk bedrag? Ik vind het een riant uurloon. Wat voor soort begeleiding ga je hiervoor geven en is dat ook al goedgekeurd of te wel weet de PGB houder zeker dat hij/zij dit aan jou kan betalen?
En voor wat betreft de belasting ,dit hangt natuurlijk niet af van deze 1,5 uur er wordt gekeken naar je volledige inkomen uit werk en de hoogte daarvan bepaald in welk tarief je valt.
I.E Geplaatst: zaterdag 01 Augustus 2015 00:04

Wanneer je 30 % opzij zet voor de belastingdienst zit je goed.



dat ligt eraan hoe veel je per jaar verdient en dan is 30 procent niet altijd genoeg.
M .J. Geplaatst: donderdag 13 Augustus 2015 18:16

Beste

Ik mag in augustus starten met het begeleiden van een nieuwe client, voor 1,5 uur per week. ( ik heb nog een fulltime baan en wat andere zaken.

De klik was er meteen en werd mijn uur tarief voorgesteld van 52 euro, is dit een redelijk bedrag? IK heb hbo sph gedaan en 10 jaar werk ervaring.
en is het niet zo dat er dan 42 % belasting geld af gaat?

groet Sjoerd



Het ligt eraan of de persoon die je gaat begeleiden in het overgangsjaar zit of dat 'ie al een herindicatie heeft gehad en 'ie dus een door de WMO beschikt budget heeft.
Zit 'ie in het overgangsjaar, dan mag hij het budget besteden zoals hij wil, heb ik begrepen, maar met jouw salaris is het budget dan zeer versneld op en dan stopt de begeleiding automatisch...
Of je wordt de helft of minder van z'n uren ingehuurd en als hij een herindicatie krijgt is hij z'n uren kwijt, want kennelijk redt 'ie het dus met minder uren...
Succes! En een goede samenwerking.
M .J. Geplaatst: donderdag 13 Augustus 2015 18:18
PS: als ik jou was, zou ik zelf even informeren bij de plaatselijke WMO, zodat je weet waar je aan toe bent.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.