1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Opzegtermijn

Auteur Bericht
Margot Geplaatst: donderdag 30 Juli 2015 10:29
Ik werk sinds ruim 2 jaar als zzp er voor een man met PGB. Ambulante begeleiding. Nu wil hij het contract per direct opzeggen , maar volgens mij heb ik recht op een maand opzegtermijn, is dit ook zo? Ik heb geen vast inkomen bij hem , dien maandelijks mijn factuur in en die stuurt hij samen met een urendeclaratieformulier in naar de SVB. Weet iemand hoe dit zit en hoe je een opzegging moet indienen bij de SVB, en hoe dat vervolgens verwerkt wordt?
M.C.T Geplaatst: vrijdag 31 Juli 2015 09:47
Opzegtermijnen horen bij loondienst. Niet bij ZZP. Dus geldt wat er in de overeenkomst is afgesproken. Opdrachtgever dient dit met de SVB te regelen, niet U.
Margot Geplaatst: vrijdag 31 Juli 2015 10:50
In de overeenkomst staat voor onbepaalde tijd. Daar staat verder niets in over een opzegtermijn. SVB geeft aan dat een opzegtermijn gebruikelijk is en dat de opzegging vd overeenkomst met beider instemming moet geschieden. Echter ze gaan niet in op hoe de situatie uitpakt als er geen overeenstemming is tussen opdrachtgever en zorgverlener.
Nelleke Geplaatst: vrijdag 31 Juli 2015 14:13
Aan het eind van de overeenkomst voor freelancers staat, bij de toelichting (punt 11) dat er wel degelijk een opzegtermijn van een maand geldt. Alleen bij wederzijds goedvinden kunnen de partijen eerder ontbinden. Dit zelfde geldt voor overeenkomsten met familieleden.
Die informatie is te vinden op bladzijde 18 van deze brochure: https://www.svb.nl/Images/9251NX.pdf

De budgethouder moet een wijzigingsformulier opsturen naar de SVB.
http://svb.nl/Images/0425NT.pdf

Daarop de einddatum van de zorgovereenkomst invullen!
Annet Geplaatst: zaterdag 01 Augustus 2015 18:18
In de contracten met de SVB voor freelancers staat inderdaad een maand opzegtermijn, tenzij in goed overleg....
Als je structureel dezelfde tijden werkt, al staat dit niet in het contract, en dit jaren doet dan mag je er van uit gaan dat de zorgvrager zich ook houdt aan een maand opzegtermijn. Ik vind dat wel zo netjes. Andersom zou ik me ook houden aan een opzegtermijn van een maand om zorgvrager de tijd te geven om iemand anders te zoeken.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.