1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Verder willen na V-ig 3

Auteur Bericht
Angelique Geplaatst: maandag 20 Juli 2015 16:42
Hallo een ieder,

Ik zit met een dilemma, en hoop van uit hier suggesties/ideeen op te doen.

Thuiszorg is mijn voornamelijk werkgebied, en daar ligt ook mijn passie en hart. Een aantal (PGB)clienten (geriatrie/ NAH) die ik help bij ADL-ondersteuning, soms complexere hulpvragen met beademing, stoma/katheter, peg, wondzorg enz.
Als Verzorgende (VVT) IG 3+ (met een Plus zie ik mijzelf, de Plus zit in de vele voorbehouden en risicovolle handelingen die ik mij eigen heb gemaakt dmv scholing en ervaring.)

Ik zou verder willen komen dan hetgeen wat ik nu in praktijk breng, dat brengt mij tot het dilemma.
Zoals bij velen moet `de schoorsteen` roken, en kan ik mij niet veroorloven om (onbetaald) stage te lopen.
Als ik zo kijk naar de kwalificaties voor bv HBO-V schuur ik er behoorlijk dicht tegen aan.
Ik ben bekend met het EVC-traject, zo ben ik ook Vigèr geworden. Mijn weerstand in deze (evc) is dat het a. erg veel geld kost, b. bijzonder veel tijd vraagt en last but not lest ( ;) ) c. geen meerwaarde geeft behalve uiteindelijk het papiertje.

Mijn vraag in deze is eigenlijk: wat voor mogelijkheden heb ik, hoe kan ik bewerkstelligen mijzelf tevreden te houden, iemand een idee wat ik zou kunnen doen behalve kraam/jeugdzorg, ik heb ook weinig affectie met ggz (ondanks men mij daar graag voor inzet) en ik heb ook niets met voeten, lol.

Dank voor het lezen en je reactie ;)

Janna
M.C.T Geplaatst: dinsdag 21 Juli 2015 14:29
Gezien je cv heb je geen vraag naar kennisvermeerdering. Op het vlak van vaardigheden beschouw je je als redelijk volleerd en bekwaam.
" is this all there is about care" zou je kunnen zeggen. Kortom je wilt een andere draai aan je carrière geven.
Dit lijkt me een goede vraag om in supervisie te gaan. "Wat past bij mijn leeftijd, ervaring, karakter en kennis en wat ambieer je en wat heb je daarvoor nodig, wat maakt je blij?"
Met een tiental gesprekken kun je al een heel eind komen.
Succes!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.