1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ouders inhuren

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 30 Juni 2015 12:28
goedemiddag. ik heb van de gemeente te horen gekregen dat ouders inhuren niet meer is toegestaan vanaf dit jaar, nieuwe indicaties. mag een gemeente dit bepalen, terwijl andere gemeenten dit wel nog goedkeuren? ik weet even niet waar ik moet zijn met deze vraag.
M.C.T Geplaatst: woensdag 01 Juli 2015 10:43
Sommige gemeenten zijn tegen betaling van mantelzorgers en maken het zo moeilijk.
Als U meent een zaak te hebben kunt U bezwaar maken tegen de weigering. Uiteindelijk bent U kansrijk de zaak te winnen, een kwestie van lange adem, die veel mensen niet hebben.
Geplaatst: donderdag 02 Juli 2015 14:07
Die had ik nog niet gehoord: Dat ouders niet ingehuurd mogen worden voor een pgb!!!!!!!
Wij zijn al 10 jaar in dienst van onze volwassen meervoudig gehandicapte dove dochter, die dankzij ons zelfstandig kan wonen.
Ook onze andere dochter en kleindochter werken voor haar.
Niemand, maar dan ook helemaal niemand kan met haar werken, praten, begrijpt haar etc.
Ze valt onder de nieuwe WLZ maar opname is geen optie, dat is in het verleden al 2 keer totaal mis gegaan.
Dus laten we hopen dat dat voorstel niet door gaat.
Tanja Geplaatst: donderdag 02 Juli 2015 15:22
Er zit een verschil tussen diegene die in de WLZ vallen en jeugdzorg die je vanuit de gemeente krijgt. WLZ is nog van af gebleven...die veranderingen moeten volgend jaar?? nog komen.
Jeugszorg is al heel veel over te doen. Gemeentes waren niet klaar en weten nog niet altijd hoe en wat. Zelf heel goed mee in de gaten houden! Maar dat ouders zichzelf niet mogen uitbetalen, dat heb ik nog niet gehoord...wel dat ze het ouders heel moeilijk maken en dat ze het liever niet hebben in de jeugdzorg dus..!!!!!
Geplaatst: dinsdag 07 Juli 2015 19:40
Op alles wat je de gemeente vraagt kunnen ze nee zeggen. Terwijl pgb juist om eigen regie draait en dat je mensen kunt kiezen die je je lichaam en privacy toevertrouwt dus alleen maar perfect als je je familie kunt vragen! En maak de gemeente niet onnodig machtig want ook al zijn ze onredelijk, procederen kunnen zij gratis en jij niet!
Geplaatst: maandag 13 Juli 2015 09:50
hallo
ze weten niet wat ze willen...na aandringen mag het uitbetalen vanuit het pgb toch aan ouders...minimale uren en het tarief is maximaal het minimumloon...dus de familie zorgverleners gaan er erg op achteruit...voor hen is het ook inkomen dus de vraag is of we het zo kunnen voortzetten
jammer dat de gemeente alles via de telefoon wilt doen en niets schriftelijk...
M.C.T Geplaatst: dinsdag 14 Juli 2015 12:15
Dat moet wel schriftelijk en op basis van de verordening, die openbaar is.
De procedure: eerst een melding doen. Na 6 weken behoort er een indicatierapport te zijn. Als dat er niet is of wanneer U het er niet mee eens bent dient U formeel een aanvraag in, waarop de gemeente binnen 14 dagen moet beslissen. Desgewenst kunt U daarna bezwaar maken. Na afwijzing kunt U naar de bestuursrechter.
Deze procedure staat in de wet. Het valt mij op, dat gemeenten juist dit nergens vermelden.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.