1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

tarief bij soort oppas

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: donderdag 23 April 2015 12:32
Hallo,

Ik heb de site doorzocht maar kom er niet echt uit.
Ik ben gevraagd om af en toe , ook een nacht op een mevrouw te passen die een beroerte heeft gehad en halfzijdig verlamd is. Ze red zich redelijk maar af en toe bij ongelukjes zal ik haar moeten verschonen. Verder aanreiken medicatie en de maaltijd verzorgen. Voor de nacht als ik er zou zijn hoef ik in principe niets te doen. Deze oppas wil de partner graag zo dat deze eens weg kan.
Ik heb een Helpende dipl. Verzorgende opleiding gedaan maar door omstandig heden geen diploma. Wel heb ik ong. 30 jaar ervaring met allerlei zorg.
Mijn vraag wat kan ik voor uurloon vragen en voor een nacht.
Ik zal het niet erg druk hebben met moet er wel zijn.

groet Wieny
Frederiek Geplaatst: donderdag 23 April 2015 13:42
De volgende informatie vond ik voor je op het internet. Heb je hier misschien iets aan?

Overzicht van de tarieven voor de zorg per 1 januari 2013
PGB & particulier (Prijswijzigingen voorbehouden)
Geen ORT*
Tarief per uur
Incl. ORT*
Tarief per uur
Hulp bij huishouden 20,50 tot 24,20 n.v.t.
Verzorging 34,00 tot 40,00 47,60 tot 50,00
Verpleging 45,00 tot 55,00 63,00 tot 75,00
Begeleiding 40,00 tot 49,00 54,00 tot 65,00
De tarieven verschillen per zorgvraag en worden afgestemd op uw specifieke
situatie.
*ORT: Onregelmatigheidstoeslag voor zorgverleners.
Dit is van toepassing op zorg geleverd:
- op maandag t/m/ vrijdag tussen 20:00 en 07:00
- zaterdag, zondag en erkende feestdagen
Waak en Slaapdiensten
Tarief slaapdienst: € 146
Tarief waakdienst: € 290

Slaap- en waakdiensten zijn van 23:00u tot 07:00
Slaapdienst is van toepassing bij maximaal drie keer een kort zorgmoment
gedurende de dienst, anders geld het tarief waakdienst.
Gast Geplaatst: donderdag 23 April 2015 14:43
Frederiek,
Dank je wel voor je snelle antwoord, ja ik weet het eigenlijk nog niet wat ik kan vragen. Dit omdat ik niet echt een hoge opleiding heb gehad maar wel veel ervaring. Ga denk ik gewoon in overleg met de mensen. Het moet wel eerlijk zijn vind ik. En als ik niet mijn bed uit hoef dan vind ik het nog al een fors bedrag.

Maar toch bedankt.

groet Wieny
Frederiek Geplaatst: donderdag 23 April 2015 15:29
Ja, dat vind ik ook wel. Je kunt ook kijken wat het vermogen van de persoon is en welke financiële steun ze hebben.

Maar als je voor te weinig werkt is soms ook niet goed.

Je kunt ook voor veel minder werken en een stuk opleiding mee laten betalen. Dan heb je het als werkervaringsplaats waar je dan later alsnog een goed inkomen ermee kunt creëren.

Nogmaals groet,

Frederiek
M.C.T Geplaatst: donderdag 23 April 2015 16:26
Als U geen BIG registratie heeft en op basis van WLZ werkt is de maximum vergoeding, die de WLZ vergoedt €20.- per uur.
Bij een PGB zorgverzekeringswet in principe ook, maar kan per verzekeraar verschillen.
Gast Geplaatst: vrijdag 24 April 2015 10:07
Hallo

Oke dat is duidelijk. Dit verdien ik ook bij de thuiszorg instelling waar ik werd. Voel me hier ook goed bij.
Bedankt beiden voor jullie antwoorden.

groet Wieny
Riet Geplaatst: donderdag 30 April 2015 16:57
Hallo allemaal,
Ook ik ben blij deze tarieven eens te zien, bedankt daarvoor.
Ik ben riet en ik verzorg momenteel als zzp er een alzheime patiënt thuis 24 uur
Dat doe ik nu een maand en nu het op afrekenen aan komt blijkt dat er een afwijkend uur verdeling is van 12 daguren en 12 nachturen. daar baal ik van en dat is niet besproken en staat ook niet in de overeenkomst.
Ik begijp dat degene dan voordeliger uit is omdat je voor de nachturen minder ontvangt.
maar het gaat mij vooral om die 12 nachturen en dan te bedenken dat mijn cliënt slaapt van ongeveer 20.30 uur tot 6 a 7 uur in de ochtend.
mijn vraag is wat vinden jullie hiervan?

quote="Wieny"]Frederiek,
Dank je wel voor je snelle antwoord, ja ik weet het eigenlijk nog niet wat ik kan vragen. Dit omdat ik niet echt een hoge opleiding heb gehad maar wel veel ervaring. Ga denk ik gewoon in overleg met de mensen. Het moet wel eerlijk zijn vind ik. En als ik niet mijn bed uit hoef dan vind ik het nog al een fors bedrag.

Maar toch bedankt.

groet Wieny[/quote]
Annet Geplaatst: donderdag 14 Mei 2015 17:26
Riet: Zowel zorgverlener als zorgvrager dienen zich te houden aan de afgesproken tarieven zoals in het contract omschreven. Worden de tarieven daarna verlaagd dan zal de zorgvrager zichzelf tegenkomen omdat er dan waarschijnlijk vragen worden gesteld door zorgkantoor of andere instantie aan wie ook de facturen worden toegestuurd. Er kan dan namelijk sprake zijn van fraude door zorgvrager, doordat laatstgenoemde het verschil in eigen zak kan steken. Het lijkt me dat u dat ook kunt melden bij de SVB-bank (mits ze daar tijd voor hebben.)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.