1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verblijf tijdelijk

Auteur Bericht
Leo Geplaatst: woensdag 22 April 2015 15:16
als zzp'r verricht ik werkzaam heden tegen uurloon
nu is er een probleem dat als je verblijf tijdelijk wil declareren en dat om rekent in uurloon je op een te laag uurloon uit komt ( verblijf tijdelijk is 24 uur
hoe los ik dat op?
mvg leo
Nelleke Geplaatst: woensdag 22 April 2015 16:55
Het gewenste eindbedrag delen door jouw uurloon? Of is dat te simpel gedacht?
Leo Geplaatst: woensdag 22 April 2015 17:09
dat is juist wat ik deed maar dan wordt het uurloon te laag
het probleem is dat men wel de toekenning doet in de pgb
maar je bij de svb dat niet kunt declareren
het zelfde is dat met hetvrij besteedbaarvrije pgb bedrag ook daar heeft de svb niet over nagedacht en moeten zij nu nog formulieren maken om at te kunnen declareren
Nelleke Geplaatst: woensdag 22 April 2015 17:20
Dan zou ik een factuur maken met het totaalbedrag, en dit via de mail naar de SVB sturen.
Want het ook facturen zonder uurtarief worden vergoed, al moet je daar wat meer achterheen zitten.
Zou wel even overleggen met de SVB.
Tot mijn verbazing kun je 's avonds heel goed bellen met de SVB, tot 21.00 zijn ze telefonisch bereikbaar en tot nu toe nog zonder lange wachttijden.
M.C.T Geplaatst: donderdag 23 April 2015 16:29
U kunt de SVB niet bellen; dat kan de opdrachtgever doen.
Als het om WLZ gaat, is er nog steeds bestedingsvrijheid. U kunt dan een aantal uren zorg declareren tot het bedrag wat U met Uw opdrachtgever heeft afgesproken.
Gaat het via de gemeente dan kan Uw opdrachtgever de vraag aan de gemeente voorleggen. Het kan per regio verschillen.

Het valt mij op de site van de SVB op, dat bij WLZ niet meer gevraagd wordt waar het precies over gaat.
Het moet kloppen met de zorgbeschrijving, die het zorgkantoor vooraf moet goedkeuren.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.