1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zorginkoop onder ZvW

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 09 April 2015 16:57
Dank zij een aantal behoorlijke troubles i.v.m. indicatie ben ik erachter gekomen, dat ZN richtlijnen heeft, die in ieder geval 1 op 1 overgenomen zijn door VGZ; deze houden in, dat een contract, dat door de zorgverzekeraar aangegaan wordt met een zorgaanbieder (ik weet niet of dat ook een ZZp er kan zijn) de verplichting inhoud om ervoor te zorgen, dat de zorg minimaal met 20% per jaar wordt teruggebracht!!
Tevens dient de zorgverzekeraar over alle medische informatie te kunnen beschikken om te kunnen controleren of aan die voorwaarde word voldaan.
Ik vond dit eng.
Lianne Geplaatst: dinsdag 14 April 2015 23:41
Ik ook!!!
Geplaatst: donderdag 16 April 2015 14:14
Ik heb nog een aanvulling, waarvan ik hoopte, dat het niet waar was.

In het Brabants Dagblad van 14 februari 2015 staat een artikel onder de kop "PGB voor senioren wordt door overheid uitgehold"!

"n een bestuurlijke afspraak die min Schipperes en staatssecr van Rijn met PerSaldo en ZN hebben gemaakt, is bepaald dat mensen, die beperkingen ondervinden als gevolg van normale ouderdomsverschijnselen niet in aanmerking komen voor een PGB voor wijkverpleging".

Waarom en wat moet worden verstaan onder "normale ouderdomsverschijnselen" word vooralsnog niet duidelijk.

"Alle zorgverzekeraars hebben deze uitsluiting per 1 januari 2015 al wel in hun polissen opgenomen".

Een vrijbrief lijkt het om het merendeel van de ouderen een PGB voor wijkverpleegkundige zorg te onthouden.

De praktijk wijst inmiddels uit, dat dit inderdaad gaande is.
Marja Geplaatst: donderdag 16 April 2015 18:08
Ja en dan praten we niet eens over de wurgkontracten die de grote zorgaanbieders gedwongen moeten nemen .
En daarom zijn de zorgvragers beter af bij zzpers of kleine zorgaanbieders die ongecontracteerd werken.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.