1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

herindicatie voor pgb clienten

Auteur Bericht
Annelies Geplaatst: zaterdag 31 Januari 2015 08:21
Per Saldo gaf aan dat het voor PGB cliënten lastig is om een herindicatie te regelen.
Ik ben zelfstandig wijkverpleegkundige niveau 5,
en heb de cursus vakbekwaam indiceren gevolgd
van de SBW ( Stichting bevordering Wijkverpleging ).

Intussen heb ik enkele vragen gekregen in de regio Utrecht van PGB cliënten om hen te her-indiceren.
Uiteraard zal dit enkele uren in beslag nemen om tot een goede indicatie te komen, inclusief een huisbezoek.
Hiervoor zal de cliënt een factuur ontvangen, die hij desgewenst op kan sturen naar zijn eigen zorgverzekeraar.

Omdat deze wijze van indiceren en declareren vrij nieuw is, heb ik een vraag.
Heeft iemand al ervaring opgedaan met het declareren van de factuur
voor deze herindicatie uitgevoerd, door een zelfstandig wijkverpleegkundige, bij de zorgverzekeraar ?

met vriendelijke groet,
Annelies te Nieuwegein
Thuisverpleegkundige
Logeerhuis Bijzonder Geplaatst: zondag 01 Februari 2015 08:02
Hoi Annelies, in de regio Arnhem-Eindhoven -Den Bosch- Nijmegen heb ik een aantal indicaties mogen stellen voor pgb houders. Incl intensieve kindzorg. Vanaf 5 februari ga ik rechtstreeks declareren naar de zorgverzekeringen van deze budgethouders via het programma DinZ . Vanaf 12 feb kan ik dan ook meer vertellen. Gemiddeld duurt een indicatiestelling incl opstellen zorgplan mij 6 uur. Met vriendelijke groet, Denise , zelfstandig wijkverpleegkundige {contactgegevens deleted by moderator: Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact}
Annelies Geplaatst: maandag 02 Februari 2015 13:15
Beste Denise,

Dank je wel voor je antwoord. Goed om te horen dat dat zo kan. Hoor graag hoe dat is gegaan vanaf 5 februari via Dinz.
Ik gebruik ook het programma Dinz. Heb jij daar een aparte module voor moeten aanschaffen, en welke ?

m.v.g., Annelies