1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb begeleider uurtarief

Auteur Bericht
Sjoerd Geplaatst: donderdag 29 Januari 2015 18:39
Beste.

Ik heb een vraag.
Wat is een normaal uur tarief voor begeleiding?

Situatie:
begeleider in een gezin voor enkele uren per week,

Ik heb de volgende papieren:
MBO SPW
HBO CMV propedeuse
HBO SPH
Ongeveer tien jaar werkervaring?

alvast bedankt.
Gr SJoerd
Gast Geplaatst: donderdag 29 Januari 2015 20:48
Alweer een lijntje over het uurtarief? er staan er al zoveel, dus misschien even oude lijntjes lezen.
M.C.T Geplaatst: vrijdag 30 Januari 2015 13:37
Op deze markt geldt de wet van vraag en aanbod.
Sjoerd Geplaatst: vrijdag 30 Januari 2015 22:40
Gast Eerlijk gezegd ben ik maar gestopt met lezen, overal lees ik wat anders.
Ik zie het wel.
Thx
Gast Geplaatst: vrijdag 30 Januari 2015 23:25
Dat komt omdat het overal anders is ;-)

Het is van 15 euro tot 50 euro, maar het is maar net wat jij per uur wilt hebben. Veel zorgvragers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, of sommige hebben gewoon niet meer budget.
Daardoor is het zo enorm verschillend.

Mijn advies is om in deze tijd niet als ZZP-er te beginnen met de PGB's en te zoeken naar een goede vaste aanstelling, waar je meer zekerheid hebt.
Sjoerd Geplaatst: dinsdag 03 Februari 2015 16:52
Hoi
Ik heb een fulltime baan, het werk als freelance doe ik bij mijn baan erbij.

Als ik maar een richtlijn had dan zou ik al een stuk geholpen zijn.
Linda Geplaatst: dinsdag 03 Februari 2015 19:07
Met jouw papieren is 45 euro per uur redelijk, maar er zijn heel erg veel mensen die al voor 25 euro per uur komen. Dus komt het er op neer dat je met 45 euro per uur jezelf uit de markt prijst.

Er valt dus heel erg weinig over te zeggen, reken ongeveer 50% bovenop hetgeen je bij een werkgever zou verdienen met jou opleiding.
I.E Geplaatst: dinsdag 03 Februari 2015 22:59
Maar zit je zo in geldnood dat je naast een fulltime baan nog begeleiding wilt doen ??
Linda Geplaatst: woensdag 04 Februari 2015 10:04
Hoe komt het dat jij de combinatie maakt met geldnood? Weleens van aannames gehoord?

Dat iemand veel werkt wil niet zeggen dat iemand in geldnood zit en als het wel zo is, wat geeft jou dan het recht om iemand zo openlijk daar op aan te spreken?

Nee ik vind dit niet netjes van je.
Sjoerd Geplaatst: donderdag 05 Februari 2015 15:11
Bedankt voor de reacties.

Ik werk als desk analyst in de IT voor 40 uur per week wat prima bevalt. Ik mis echter mijn oude werk.

Ik heb na mijn spw, sph en cmv nog enkele jaren gewerkt in de hulpverlening, daarna ben ik de it in gegaan omdat er toen geen werk was.

Ik lees overal dat 15 euro per week erg weinig is, aangezien er in dit bedrag ook reiskosten etc inzitten. Ik ben eigenlijk benieuwd wat mensen in de zelfde situatie vragen.
Is het zo dat de pgh houder mijn uren doorgeeft aan het SVB en deze mij uitbetaald.

ps zorgvragers mogen in mijn optiek meer vragen, vaak is het hard werk tegen een mini salaris/
Rolf Geplaatst: donderdag 02 April 2015 13:59
Hoi Sjoerd,

Ik zit in een min of meer vergelijkbare situatie als jij. Een jaar of 10 ervaring, Bachelor of Social Works (zoals het tegenwoordig heet als je CMV, SPH enz. hebt gedaan. Ik vraag € 35,- tot € 40,- per uur, afhankelijk van aantal losse uren en zorgzwaarte. Verder geen aanvullende kosten. Daarmee kun je best werk vinden, maar het stroomt dan niet binnen. Ik krijg eigenlijk alleen cliënten waarvoor mijn achtergrond en ervaring gerechtvaardigd zijn.

Als je er niet van afhankelijk bent, zou ik de eer aan mezelf houden en mijn vak alleen uitoefenen voor wat het waard is, niet voor wat 'de markt dicteert'. Let wel op; bepaalde gemeentes betalen minder aan ZZP-ers zonder contract met de gemeente.

Rolf,
Van den Bergh Activering en Begeleiding / Welkom Buiten.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.