1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

rolstoelbusje rijden van client-verzekering

Auteur Bericht
Marja Geplaatst: zaterdag 24 Januari 2015 13:27
Ik kan via een pgb budget gaan werken. Ik moet de client met haar rolstoelbusje vervoeren.
Hoe moet ik dat met de verzekering regelen of moet dat de budgethouder doen?
Marja
I.E Geplaatst: zaterdag 24 Januari 2015 15:42
Wil jij de verzekering voor haar rolstoelbusje gaan betalen???
M.C.T Geplaatst: zaterdag 24 Januari 2015 16:55
De eigenaar is verantwoordelijk voor de verzekering. Het maakt niet uit wie er rijdt, tenzij U de hoofdbestuurder wordt.
In dat geval vervalt de evt. no-claimkorting bijna geheel.
Geplaatst: donderdag 29 Januari 2015 13:25
De BESTUURDER is altijd aansprakelijk voor de schade.

Er van uit gaande dat de bestuurder van het busje een ongeval veroorzaakt:
De standaardverzekering van een voertuig vergoedt de schade aan de tegenpartij,
maar (een deel van) de no-claim korting gaat verloren.
Tenzij de BESTUURDER de schade vergoedt.
Of de eigenaar gaat ermee akkoord dat hij (een deel van) de no-claim korting verliest.
I.E Geplaatst: donderdag 29 Januari 2015 20:00
De bestuurder hoeft in dit geval natuurlijk niet de terugval in no claim te betalen ,zij rijdt immers MET toestemming van de eigenaar die blijft dus aansprakelijk//!!!!!!
Yo-an Geplaatst: vrijdag 30 Januari 2015 00:18
Naast de WA-verzekering of de allriskverzekering voor je auto of busje kan de eigenaar van het busje/auto een no-claim verzekering afsluiten.
Dit kost ongeveer 10 euro per maand.
Met die no claim verzekering..bijvoorbeeld bij All Secur..kan je één aanrijding per jaar hebben, waarvan duidelijk is dat de schuld van die aanrijding bij jezelf of de bestuurder van je auto/busje ligt, oftewel eigen schuld van de hulpverlener of van de bestuurder die met toestemming met jouw auto/busje rijdt, hierbij zakt dan je no-claim niet Je houdt dus je opgebouwde no-claim.

Ik weet dit omdat in mijn auto meestal ook de hulpverleners rijden en ik hier navraag naar heb gedaan bij mijn verzekering...in dit geval All-secur.
M.C.T Geplaatst: vrijdag 30 Januari 2015 13:43
De bestuurder werkt in opdracht van de eigenaar. Opdrachtgever is dan aansprakelijk. Alleen als de bestuurder te kwader trouw schade veroorzaakt kan de eigenaar de schade op de bestuurder verhalen. De bewijslast ligt bij de eigenaar.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.