1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Feestdagenuitkering uit PGB

Auteur Bericht
Margot Geplaatst: maandag 15 December 2014 11:42
Vandaag kreeg ik van een vrouw die ik dit hele jaar begeleid/verzorgd heb te horen , dat ze mij een soort kerstgratificatie vanuit het PGB mag geven . Ik was zo verrast!! Heb het even opgezocht en het klopt ; per budget mag er max 272 per jaar aan een feestdagenuitkering worden besteed[ dit is dus niet per hulpverlener!]. Ik wilde het even delen ; het geld is natuurlijk heel fijn [ zeker als zzper krijg je dit soort extra's doorgaans niet] maar vooral het gebaar vind ik zo leuk!!
Er zijn vast budget houders die hier niet van op de hoogte zijn , dus vandaar ook dit berichtje.
M.C.T Geplaatst: maandag 15 December 2014 14:04
Voor de volledigheid: Het gaat om een belaste uitkering.
Star Counseling Geplaatst: maandag 15 December 2014 21:14
Even een correctie: je mag € 272,- per zorgverlener per kalenderjaar feestdagenuitkering uitbetalen en niet zoals hierboven geschreven wordt maar bij één zorgverlener of maar € 272,- per jaar in totaal.

Heb je een arbeidsovereenkomst voor meer dan 3 dagen of betaal je je zorgverlener uit via opting-in, en werken ze een flexibel aantal uren, dan kun je dit apart opgeven bij de urendeclaratie, verdient je zorgverlener een vast bedrag per maand dan kun je er een apart formulier voor downloaden op www.svb.nl/pgb

Aan zelfstandigen of als je je salarisadministratie zelf doet mag je het ook uitbetalen, maar dan dien je de afdracht zelf te regelen en het bedrag op te (laten) tellen bij het jaarinkomen.
Gast Geplaatst: maandag 15 December 2014 21:16
http://www.svb.nl/Images/0410NT.pdf

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.