1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

2015 Tarief professioneel familielid

Auteur Bericht
Marianne Geplaatst: donderdag 27 November 2014 13:14
Nog maar eens over tarieven...

Mijn vraag heb ik ook al bij de SVB neergelegd. Nog in afwachting van antwoord. Misschien weet iemand hier het antwoord.

Ik heb een eigen praktijk, voorzien van juiste opleiding, ervaring, keurmerk, cliëntbegeleidingssoftware en al wat maar wenselijk is. Mijn eigen zoons (meer dan 10 jaar uitwonend) ontvangen een klein deel van hun begeleiding van mij, met instemming Zorgkantoor. Tegen mijn normale tarief. Het grootste deel van mijn werk bestaat uit andere cliënten.

Is de regel van max. 20 euro per uur voor familieleden vanaf 2015 ook van toepassing op "professionele" ouders?

Mijn overeenkomsten met mijn zoons zijn goedgekeurd door de SVB, maar het kan zijn dat niet is doorgedrongen dat ik óók hun moeder ben. Anderzijds vind ik mijn opleiding, ervaring en inrichting van mijn bedrijf (waaraan kosten verbonden) wel een verschil maken, de ene ouder is de andere niet.
Nationale Hulpgids team Geplaatst: donderdag 27 November 2014 13:59

Nog maar eens over tarieven...

Mijn vraag heb ik ook al bij de SVB neergelegd. Nog in afwachting van antwoord. Misschien weet iemand hier het antwoord.

Ik heb een eigen praktijk, voorzien van juiste opleiding, ervaring, keurmerk, cliëntbegeleidingssoftware en al wat maar wenselijk is. Mijn eigen zoons (meer dan 10 jaar uitwonend) ontvangen een klein deel van hun begeleiding van mij, met instemming Zorgkantoor. Tegen mijn normale tarief. Het grootste deel van mijn werk bestaat uit andere cliënten.

Is de regel van max. 20 euro per uur voor familieleden vanaf 2015 ook van toepassing op "professionele" ouders?

Mijn overeenkomsten met mijn zoons zijn goedgekeurd door de SVB, maar het kan zijn dat niet is doorgedrongen dat ik óók hun moeder ben. Anderzijds vind ik mijn opleiding, ervaring en inrichting van mijn bedrijf (waaraan kosten verbonden) wel een verschil maken, de ene ouder is de andere niet.



Beste Marianne,

Hoe wij het hebben begrepen, is dat elke gemeente de regels zelf mag bepalen. Er zijn al pgb-houders die te horen hebben gekregen dat hun familie niet meer voor hen mag werken, of alleen tegen dat gereduceerde tarief, maar in andere gemeenten mag het weer wel. Je kunt dus het beste contact opnemen met de gemeente van de zorgvrager.

Met vriendelijke groet,
Jolien Ruiter
Community Manager Nationale Hulpgids
Star Counseling Geplaatst: donderdag 27 November 2014 15:24

Nog maar eens over tarieven...

Mijn vraag heb ik ook al bij de SVB neergelegd. Nog in afwachting van antwoord. Misschien weet iemand hier het antwoord.

Ik heb een eigen praktijk, voorzien van juiste opleiding, ervaring, keurmerk, cliëntbegeleidingssoftware en al wat maar wenselijk is. Mijn eigen zoons (meer dan 10 jaar uitwonend) ontvangen een klein deel van hun begeleiding van mij, met instemming Zorgkantoor. Tegen mijn normale tarief. Het grootste deel van mijn werk bestaat uit andere cliënten.

Is de regel van max. 20 euro per uur voor familieleden vanaf 2015 ook van toepassing op "professionele" ouders?

Mijn overeenkomsten met mijn zoons zijn goedgekeurd door de SVB, maar het kan zijn dat niet is doorgedrongen dat ik óók hun moeder ben. Anderzijds vind ik mijn opleiding, ervaring en inrichting van mijn bedrijf (waaraan kosten verbonden) wel een verschil maken, de ene ouder is de andere niet.




Voor mij geldt precies hetzelfde, maar ik krijg van mijn gemeente ook geen antwoord. Ze weten nog niets! Heb nog niet eens duidelijkheid over het PGB van mijn zoon!
Marianne Geplaatst: dinsdag 02 December 2014 19:00
Het antwoord van de SVB:

Wanneer u ingeschreven staat bij de KvK en over een Var-WUO verklaring beschikt, mag u een zorgovereenkomst met een freelancer afsluiten. Hierbij is een maximum tarief van €63,- bruto per uur toegestaan.

Misschien hebben meer professioneel werkende ouders hier iets aan.

Groeten van Marianne
Nationale Hulpgids team Geplaatst: woensdag 03 December 2014 14:43
Beste Marianne,

Goed dat je het bij de SVB hebt aangekaart. Zeiden zij ook iets over de verandering van deze regel in 2015? Verder vind ik het vreemd dat ze het hebben over een zorgovereenkomst met een freelancer. Bedoelen ze pgb-houder?

Vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
Community Manager Nationale Hulpgids
Gast Geplaatst: woensdag 03 December 2014 16:28
Hallo Jolien,

in mijn situatie betekent het antwoord van de SVB dat ik mijn uitwonende volwassen kinderen mag begeleiden als professional. D.w.z. dat ik met hen de "overeenkomst met een freelancer" kan blijven houden.

Groeten!
Marianne

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.