1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Pgb 2015 administratie

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 16 November 2014 21:26
Al enige jaren heeft mijn echtgenoot een pgb verpleging verzorging. Ik ben VIG en werkzaam in de nachtdienst om overdag thuis te zijn zodat ik zelf de zorg aan mijn echtgenoot kan leveren. Het zorgkantoor levert iedere maand de loonstroken zodat mijn boekhouder dit zo kan meenemen in de aangifte elk jaar.

Ik maak mij zorgen om 2015, deels omdat ik het niet helemaal snap. Van de zorgverzekeraar heb ik een brief gehad met de hoogte van het budget. Als ik het goed begrijp moet ik mijn Ega nu een rekening gaan sturen, hij moet deze bij de zorgverzekeraar declareren, deze stort het op zijn rekening en hij kan mij hier weer van betalen.

Hoe zit het dan met de belasting? Wat moet ik doen met mijn nota's?

Iemand enig idee ??

Hoor graag, Margriet
M.C.T Geplaatst: dinsdag 18 November 2014 15:48
Ik neem aan, dat U niet het zorgkantoor, maar de SVB bedoelt.
De ziektekostenverzekeraars doen niet mee met het trekkingsrecht, zodat U per 1-1 a.s. niet meer bij de SVB terecht kunt.
Als Uw boekhouder bijhoudt wat Uw inkomsten zijn, weet hij hoeveel U voor de belasting moet reserveren.
Als hij bij de belastingdienst opgeeft wat U naar verwachting in 2015 bruto gaat verdienen, krijgt U van de belastingdienst een voorlopige aanslag, die U in maandelijkse termijnen kunt betalen.
Suzanne Geplaatst: donderdag 20 November 2014 13:16
Hallo Ingrid,

Ik zit met hetzelfde probleem. Maar ik begreep van de zorgverzekeraar dat er waarschijnlijk formats komen om zelf een rekening te maken voor zorgverleners. En die kun je dan weer indienen bij de zorgverzekering.
Ik had zelf mijn zorgovereenkomsten allemaal al gestuurd naar de SVB, met het idee dat zij ze zouden uitbetalen.

Maar de zorgverzekeraar wist mij te vertellen dat heel veel nog niet duidelijk is, zo zou je declaratieformulieren kunnen downloaden, maar die zijn nog in ontwikkeling. Bovendien zou het ook nog kunnen dat de SVB wèl een rol gaat spelen bij de uitbetaling van de zorgverzekeraars.
Dus eigenlijk krijgen we informatie thuisgestuurd, waarvan de inhoud nog niet vast staat.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.