1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wat te regelen bij het hebben van 1 cliënt

Auteur Bericht
Danielle Geplaatst: vrijdag 31 Oktober 2014 16:04
Beste allen,

Na het internet en dit forum te hebben afgezocht resten mij enkele vragen waarvan ik hoop dat jullie me verder mee kunnen helpen.
Graag wil ik per november beginnen te werken als verpleegkundige bij 1 pgb-cliënt. De werkzaamheden nemen ongeveer 4 uur per week in beslag. Met maar 4 uur per week ben ik dus geen zzp-er daar ik niet aan het minimaal aantal uren kom. Daarbij wil de cliënt liever geen loondienst aangaan ivm de verplichtingen bij ziekte en dergelijke. Dus het is mij niet helemaal duidelijk in welke rol ik dan wel functioneer; is dit dan als freelancer?

Tevens is mij niet duidelijk of ik me voor deze werkzaamheden moet verzekeren op aansprakelijkheid. Ik zat dat dit wel moet als zzp-er maar ben dus benieuwd of dit ook moet bij een dusdanig dienstverband.

Mochten jullie nog andere tips hebben of zaken waar ik op moet letten dan hoor ik het graag.

Alvast hartelijk bedankt, Daniëlle
Nationale Hulpgids team Geplaatst: maandag 03 November 2014 09:12
Beste Danielle,

Heb je deze pagina's al gelezen? https://www.nationalehulpgids.nl/pgb/werken-via-pgb.html
Daar staat veel informatie over het werken voor cliënten (met een pgb).

Vriendelijke groet,
Jolien Ruiter
Community Manager Nationale Hulpgids

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.