1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

weekendopvang aan huis

Auteur Bericht
Villa Vrolijk Geplaatst: dinsdag 28 Oktober 2014 06:46
Beste lezeres,

Wie weet kunnen jullie mij helpen:)??

Op dit moment ben ik samen met een vriendin een weekendopvang aan huis aan het starten. (freelancers)
Ik werk al een aantal jaar als zorgverlener bij gezinnen met een kind met een beperking thuis en het wordt tijd om mijn droom te verwezenlijken (en die van vele ouders). Dat er kinderen komen per dag/nacht/weekend dat zit wel goed, ouders zijn enthousiast en denken mee...maar...we hebben nog wel wat vragen, waar we zo niet één twee drie antwoord op kunnen vinden?!

- Regelgeving mbt het huis.
In de kinderopvang zijn er veel regels en eisen waaraan een huis moet voldoen, maar voor het logeren van kids met een beperking ij je thuis niet klopt dat??

- Tarieven.
Wat zijn de tarieven voor dagopvang groep/individuele begeleiding/ kortdurend verblijf etc?
Ook al is het voor 2015 nog lang niet allemaal duidelijk...

Andere tips en ideeën zijn natuurlijk welkom!

Groetjes Anja
Suzanne Geplaatst: donderdag 30 Oktober 2014 12:33
Hallo Anja,

Wij betaalden ongeveerd € 300 per nacht.
Dat is dan het tarief voor ernstig gehandicapten, omdat alleen nog deze groep een indicatie krijgt voor kort verblijf.

Bij ons waren dan wel aangepaste bedden aanwezig, zoals een Atlas hoog hekkenbed. Veel van deze kinderen hebben zo'n bed nodig, maar die zijn wel heel erg duur. En vaak moet je ook beneden wel de nodige slaapruimte hebben, omdat niet ieder kind mobiel genoeg is om boven te komen.

gr. Lavendel
Autentiek, Heleen Geplaatst: donderdag 30 Oktober 2014 13:54
Hoi Anja,

ga je de opvang bij jou of je vriendin thuis doen? Zo ja, weet dat dit niet altijd handig is. Prive en zakelijk gaan niet altijd goed samen. Je moet oppassen dat je dan niet blijft werken, is mijn eigen ervaring. Heb je dat er voor over?