1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

weekendopvang aan huis

Auteur Bericht
Villa Vrolijk Geplaatst: dinsdag 28 Oktober 2014 06:46
Beste lezeres,

Wie weet kunnen jullie mij helpen:)??

Op dit moment ben ik samen met een vriendin een weekendopvang aan huis aan het starten. (freelancers)
Ik werk al een aantal jaar als zorgverlener bij gezinnen met een kind met een beperking thuis en het wordt tijd om mijn droom te verwezenlijken (en die van vele ouders). Dat er kinderen komen per dag/nacht/weekend dat zit wel goed, ouders zijn enthousiast en denken mee...maar...we hebben nog wel wat vragen, waar we zo niet één twee drie antwoord op kunnen vinden?!

- Regelgeving mbt het huis.
In de kinderopvang zijn er veel regels en eisen waaraan een huis moet voldoen, maar voor het logeren van kids met een beperking ij je thuis niet klopt dat??

- Tarieven.
Wat zijn de tarieven voor dagopvang groep/individuele begeleiding/ kortdurend verblijf etc?
Ook al is het voor 2015 nog lang niet allemaal duidelijk...

Andere tips en ideeën zijn natuurlijk welkom!

Groetjes Anja
Suzanne Geplaatst: donderdag 30 Oktober 2014 12:33
Hallo Anja,

Wij betaalden ongeveerd € 300 per nacht.
Dat is dan het tarief voor ernstig gehandicapten, omdat alleen nog deze groep een indicatie krijgt voor kort verblijf.

Bij ons waren dan wel aangepaste bedden aanwezig, zoals een Atlas hoog hekkenbed. Veel van deze kinderen hebben zo'n bed nodig, maar die zijn wel heel erg duur. En vaak moet je ook beneden wel de nodige slaapruimte hebben, omdat niet ieder kind mobiel genoeg is om boven te komen.

gr. Lavendel
Autentiek, Heleen Geplaatst: donderdag 30 Oktober 2014 13:54
Hoi Anja,

ga je de opvang bij jou of je vriendin thuis doen? Zo ja, weet dat dit niet altijd handig is. Prive en zakelijk gaan niet altijd goed samen. Je moet oppassen dat je dan niet blijft werken, is mijn eigen ervaring. Heb je dat er voor over?
Of huren jullie gewoon een huis waarin je opvang gaat doen?

Je moet iig BHV hebben of EHBO, lijkt me handig als er iets zou gebeuren. Verder moet je denk ik gewoon je verstand gebruiken wat betreft veiligheid. Zeker als je met (kleine) kinderen te maken hebt. De eisen voor kinderopvang zou je daar op toe kunnen passen. Maar je kunt ook nuchter bekijken wat je zelf prettig zou vinden als jouw kind zou moeten logeren.
Wat er wel aan zit te komen is dat de verzekeringsmaatschappijen en gemeentes ook eisen gaan stellen aan zzp-ers, hou dat in je achterhoofd en zoekt dat uit voordat je er aan begint.

Wij hebben op een gegeven moment een vakantiehuis gehuurd, waarin we ongeveer 4 kinderen per keer wilden opvangen. Je houdt het klein en overzichtelijk. De bungalow kun je na het weekeind achter je dichttrekken.
Wij rekenden 500 per weekeind. van vrijdagavond t/m zondagavond. Hierin zit huur luxe vakantiehuis, meerdere slaapkamers, salaris voor 2 man, onkosten voor boodschappen, activiteiten, autokosten, etc...

Thuis logeren hanteerden we het logeertarief voor: is nu 100 euro per 24 uur. je hebt geen huur en een kind draait dan gewoon mee in het gezin.

De tarieven voor tijdelijk verblijf e.d. kun je vinden op de site van Per Saldo. Daarop staat een tarievenlijst.

Het ligt er helemaal aan wat je wilt en hoe je het inricht denk ik.
Villa Vrolijk Geplaatst: vrijdag 31 Oktober 2014 16:10
Dank voor jullie berichten en het meedenken..
Ik ga maar eens contact opnemen met per saldo>Want zit ik als freelancer ook aan deze tarieven vast, of mogen de budgethouders dit alleen aan instellingen betalen..

Inderdaad de opvang is in eigen huis, we zijn al begonnen met de zaterdag:) Ehbo diploma net zoals verzekeringen op zak!
Aantal aangepaste bedden ook al gekocht (2e hands) en zal hier ook nog een oproepje plaatsen:)

Groetjes!!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.