1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Standby-tarief

Auteur Bericht
Myriam Geplaatst: donderdag 16 Oktober 2014 15:41
Ik heb een vraag gekregen of ik als achtervang wil dienen als de kinderen van een dame op leeftijd met vakantie zijn. Een standby hulpvraag. Dat wordt niet uit de PGB betaald, maar zelf. Wat kun je dan als tarief vragen voor bijvoorbeeld een weekend van vrijdagavond tot zondagavond of maandagochtend? Ik stel me voor bij zo'n standby-dienst dat je in ieder geval, als zich iets voordoet, je binnen een x-tijd (max. half uur) bij de cliënt moet zijn. Dat betekent beperkingen in wat jezelf kunt ondernemen in zo'n weekend. Iemand een idee of suggestie?
Danielle Geplaatst: donderdag 16 Oktober 2014 19:13
Hallo. Ik heb dat ook wel eens gedaan. Ik kreeg 1.5 uur (30 euro)per dag betaald en moest voor 12.00 uur gebeld worden op die dag. Dat was per dag en niet per weekend. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Mvg. Danielle
Myriam Geplaatst: donderdag 16 Oktober 2014 19:33
Dank voor je reactie Danielle. Alle informatie is welkom. Het is wel zo dat ik eigenlijk 24 uurs stand-by heb, eigenlijk om ingeschakeld te worden in geval van nood. Dat verschilt dus iets van jouw situatie, maar je informatie helpt wel. Dank daarvoor.
Liza Geplaatst: maandag 20 April 2015 10:51

Ik heb een vraag gekregen of ik als achtervang wil dienen als de kinderen van een dame op leeftijd met vakantie zijn. Een standby hulpvraag. Dat wordt niet uit de PGB betaald, maar zelf. Wat kun je dan als tarief vragen voor bijvoorbeeld een weekend van vrijdagavond tot zondagavond of maandagochtend? Ik stel me voor bij zo'n standby-dienst dat je in ieder geval, als zich iets voordoet, je binnen een x-tijd (max. half uur) bij de cliënt moet zijn. Dat betekent beperkingen in wat jezelf kunt ondernemen in zo'n weekend. Iemand een idee of suggestie?



Het lijkt mij een moeilijke vraag wat tarief betreft. Beshikbaar zijn en misschien niet eens worden opgeroepen, maar 1 of 2 maal over de 24 uur wel verplicht een kijkje te nemen of alles goed gaat, is aannemelijk voor een tarief WEL uit de PGB. De WMO moet hier toch wel een antwoord op hebben. Dus vragen aan de WMO.
82W.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.