1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ZIN

Auteur Bericht
I.E Geplaatst: zondag 24 Augustus 2014 09:54
Ik ben nog niet zolang op de site en ik heb een vraag over ZIN .Ik zie op de site hulpvragers die betalen vanuit ZIN.Als je hierop zou willen reageren dan is het toch zo dat je als hulpverlener ingeschreven moet staan bij een zorginstelling waar je een contract mee hebt afgesloten of heb ik dat niet goed begrepen?!
Zou iemand mij een antwoord op deze vraag kunnen geven, alvast bedankt.
Francis Geplaatst: dinsdag 26 Augustus 2014 10:03
Een Zelfstandig Zorgverlener kan geen opdrachten uitvoeren wanneer de zorgvrager een ZIN indicatie heeft behalve wanneer je een contract hebt met de zorgverzekeraar.
I.E Geplaatst: dinsdag 26 Augustus 2014 10:16
Dank je voor je reactie dan had ik het schijnbaar toch goed begrepen. Maar dan begrijp ik niet zo goed waarom hulpvragers op deze site adverteren aangezien, naar ik aan neem, de meeste hulpverleners die naar werk zoeken op deze site geen contract hebben met een zorginstantie.
Jenny Geplaatst: woensdag 27 Augustus 2014 13:32
De meeste zorgvragers hebben een PGB (persoonsgebonden budget ) en daar kun je als ZZP zorgverlener wel voor werken .
Hammie Geplaatst: donderdag 28 Augustus 2014 12:15
Zowel in 2013 als in 2014 zijn er zzp-ers die Zorg In Natura (ZIN) mogen verlenen. Als zorgvragers vragen om ZIN dan is het mogelijk dat zij bij het Zorgkantoor aangeven, dat zij (van een door hen zelf uitgekozen zorgverlener) deze zorg verleend krijgen. Zij vragen daarom vooraf of er zorgverleners zijn die ZIN (mogen) verlenen en waarmee zij tot een vergelijk kunnen komen.
In 2015 is voor ZIN geen ruimte meer gecreëerd door de zorgverzekeraars. Dat betekent dat er na 2014 geen zorg meer verleend kan worden in het kader van de "pilots" ZIN.
I.E Geplaatst: donderdag 28 Augustus 2014 23:39

De meeste zorgvragers hebben een PGB (persoonsgebonden budget ) en daar kun je als ZZP zorgverlener wel voor werken .



Ja dat heb ik ook gezien maar ik bedoel natuurlijk hulpvragers die betalen vanuit ZIN daar gaat dit onderwerp over!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.