1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb-werk

Auteur Bericht
P Geplaatst: woensdag 09 Juli 2014 08:28
Ik heb een vraag over bijverdiensten uit het PGB. Per 1 mei heb ik een contract voor onbepaalde tijd gekregen bij een zorginstelling. Ik heb mijn hbo diploma ggz-agoog gehaald en ben nu gevraagd om naast mijn vaste baan, 3 uur in de week, iemand te gaan begeleiden vanuit een PGB. Er wordt een uurloon van 35,- bruto aangeboden (persoonlijke begeleiding).

Wat gaat er van die 35,00 nog af aan belastingen en dergelijke? Ik verdien vanuit de andere organisatie zo'n 1000 netto per maand, en betaal vanuit die aanstelling gewoon loonbelasting/loonheffing en dergelijke.
En moet ik me daarbij nog gaan registreren als zelfstandig ondernemer bij de KvK?

Ik hoor graag jullie advies!
Annemarie Geplaatst: woensdag 09 Juli 2014 16:21
Je kunt deze inkomsten opgeven bij de belasting als inkomsten uit overig werk, je hoeft je dan niet in te schrijven bij de KvK .
Ik reken altijd dat er ongeveer 1/3 deel naar de belasting gaat...
Angela Geplaatst: donderdag 10 Juli 2014 17:01

Ik heb een vraag over bijverdiensten uit het PGB. Per 1 mei heb ik een contract voor onbepaalde tijd gekregen bij een zorginstelling. Ik heb mijn hbo diploma ggz-agoog gehaald en ben nu gevraagd om naast mijn vaste baan, 3 uur in de week, iemand te gaan begeleiden vanuit een PGB. Er wordt een uurloon van 35,- bruto aangeboden (persoonlijke begeleiding).

Wat gaat er van die 35,00 nog af aan belastingen en dergelijke? Ik verdien vanuit de andere organisatie zo'n 1000 netto per maand, en betaal vanuit die aanstelling gewoon loonbelasting/loonheffing en dergelijke.
En moet ik me daarbij nog gaan registreren als zelfstandig ondernemer bij de KvK?

Ik hoor graag jullie advies!



Er gaat 42 procent naar de belasting. Heb dit dit jaar moeten betalen.
Annet Geplaatst: donderdag 10 Juli 2014 18:11
Per 1-1-2014 is de regeling ingegaan dat je, als je als zelfstandige gaat werken, in ieder geval een VAR-verklaring moet hebben.
Zonder die VAR-verklarin mag je niet als zzp 'er in de zorg en/of begeleiding werken.
M.C.T Geplaatst: zaterdag 12 Juli 2014 02:04
Dit valt onder de regeling voor huispersoneel. Opgeven als overige inkomsten volstaat dus. Voorwaarde is, dat je een contract hebt met client, dus niet een bemiddelingsbureau of dat je als onderaannemer werkt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.