1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ZIN omzetten naar PGB

Auteur Bericht
Anneke Geplaatst: woensdag 16 April 2014 22:50
Onze dochter heeft indicatie klasse 3 IB voor langer dan 5 jaar

1 etmaal per week voor half jaar

Klasse 4 BG voor langer dan 5 jaar

Alles in zin

Echter is mijn vraag is het mogelijk om bijv de etmaal om te zetten in PGB dit omdat zorgaanbieders deze in ZIN niet kunnen verzilveren ook wel nagedacht over alles omzetten ,maar halen we met deze indicatie de 10 uurs grens.?
M.C.T Geplaatst: donderdag 17 April 2014 11:40
De 10 uursgrens geldt als het alleen om begeleiding gaat. In combinatie met andere indicaties niet.
Voorshands zou U voor een half jaar alle ZIN in PGB kunnen omzetten.
Of daarna het PGB vervalt weet ik niet. Het zorgkantoor kan U dat precies vertellen.
Tijdelijk verblijf in PGB omzetten kan m.i., terwijl U begeleiding in ZIN afneemt.
In dat geval kunt U tijdelijk verblijf niet benutten voor begeleiding, aangezien U dat reeds als ZIN afneemt.
Anneke Geplaatst: donderdag 17 April 2014 12:59
Was ook gewoon de bedoeling dat dan als etmalen in te zetten
Anneke Geplaatst: donderdag 17 April 2014 13:02
In principe is toch alles begeleiding bg IND en bg groep tellen ze dat niet samen op dan als ik goed gelezen heb 4 dagdelen is 4 uur en klasse 3 begeleiding groep geldt dan voor 5,5

En de etmalen tellen niet mee dan toch

Of zit ik er naast
M.C.T Geplaatst: vrijdag 18 April 2014 12:50
Het gaat alleen om de begeleiding voor de vaststelling.
BGI is 4 tot 6.9. Het zorgkantoor kan vertellen of voor de berekening het laagste, hoogste of het gemiddelde telt.
Vandaag het servicebericht van de SVB ontvangen: voor PGB's, die dit jaar zijn ingegaan, gelden veel lagere bedragen, die je per uur/dagdeel mag uitbetalen dan voor "oude"PGB's .
Van het zorgkantoor heb ik daarover tot dusverre niets vernomen!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.