1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Hoe doen jullie dat?

Auteur Bericht
Jacolien Polman Geplaatst: vrijdag 11 April 2014 12:34
Hallo, ik sta nu al meer dan vier jaar ingeschreven op deze site, heb al op talloze hulpvragers gereageerd, 9 van de 10 reageren helemaal niet terug! Snap er niks van , men schrijft hun hulp vraag op de site, hier reageer ik op, maar er komt nooit iets uit.
Daarnaast doe ik mee aan de pilot ( regio Hoogeveen ) , alles keurig voor elkaar, maar er is geen huisarts , instantie, gemeente, die ook maar een klein beetje mee wil werken. Hoe kom ik dan aan nieuwe opdrachten? Hoe doen jullie dat?

Hoor graag van jullie..
Star Counseling Geplaatst: vrijdag 11 April 2014 15:25
Via deze site werkt het voor mij ook niet. Daar loopt al een ander topic over op dit forum. Zie: https://www.nationalehulpgids.nl/forum/viewtopic.php?t=2322
Ik krijg mijn meeste cliënten via mond-op-mond reclame en via mijn website.
Joyce Geplaatst: zaterdag 12 April 2014 09:06
Hoi,
Ik moet zeggen dat ik mijn bedenkingen had over deze site, maar moet bekennen dat ik jou verhaal niet herken.
ik heb nu 3 keer gereageerd op een zorg vraag, en van alle drie de zorgvragers heb ik een reactie gehad , en bij 1ga ik per mei beginnen.
ik hoop dat je de volgende keren meer succes hebt....had kan wel :-)
Joke Geplaatst: zaterdag 12 April 2014 17:24
hoi,
Meestal krijg ik wel een antwoord terug , alleen een enkele keer niet. Tot nu toe heb ik 2 zorgvragers gevonden via deze site in de afgelopen 3 jaar. Niet zo erg veel natuurlijk , vaak krijg ik van zorgvragers een reactie terug in de trant van `dat mijn aanbod niet precies bij hun zorgvraag past`. Vaak zijn dit echter minimale verschillen dus dat begrijp ik niet en daar valt natuurlijk ook over te praten.
Nelleke Geplaatst: zondag 13 April 2014 20:45
De meeste budgethouders zijn helemaal niet op zoek naar een zorgbureau en zullen je op je naam alleen al afwijzen ben ik bang...
Myriam Geplaatst: donderdag 17 April 2014 13:18
Ik herken het helaas ook. Het is mij al verschillende keren overkomen. Tegenwoordig vraag ik gewoon om een reactie. Ik zeg dan dat ik het erg op prijs stel als ze me in ieder geval iets willen laten, ook als de keus niet op mij is gevallen. Dat werkt over het algemeen beter.
Suzanne Geplaatst: donderdag 17 April 2014 13:53
Waarom zou je zorg afnemen bij een zorgburo, als je ook een goede PGB' er kunt inhuren. Dan bespaar je je de bemiddelingskosten, je PGB heb je al hard genoeg nodig. Bovendien heb je dan gelijk contact met de zorgverlener.

Overigens heb ik de ervaring dat niet alleen zorgvragers, maar juist zorgverleners niet reageren als je ze om zorg vraagt.
Linda Geplaatst: donderdag 17 April 2014 22:44
Hallo, het is jammer dat er eigenlijk in de 3 jaar dat ik als hulpverlener op de site sta geen enkele reactie heb ontvangen op 1 na die notabene veel te ver was van waar ik woon om voor 1 of 2 uurtjes aanwezig te zijn, dus een hulpvraag naar mij toe die nergens op sloeg. Voor een pro lidmaatschap wil ik mij niet aanmelden, dat geld ben ik kwijt zonder dat je benadert wordt of dat je zelf reacties geeft die niet beantwoord worden. In het eerste jaar heb ik betaald voor 5x een reactie, 1x een reactie gegeven die niet meer nodig bleek te zijn, haal jezelf dat van de site af, op een andere waar je niets van terug hoort, en op een die goed uit pakte. Erg leuk. Ik wil nog wel meer uren draaien, maar er is niets, er zitten een heleboel advertenties bij die niet te vervullen zijn vind ik. Er wordt erg veel geëist door sommige hulpvragers en dan krijg je er maar 10 tot 15 euro voor. Je wil graag begeleiden, maar dan moet je ook licht huishoudelijk werk doen, dat kan niet samen vind ik. Ik laat mijn advertentie er wel op staan maar om doelgericht een adres te vinden in de zorg vind ik niet echt makkelijk te noemen en ook niet op deze website. Ik had het in ieder geval anders verwacht. Groetjes.
Angelique Geplaatst: vrijdag 18 April 2014 09:46
Ik sta al jaren op deze site, en heb vanaf hier regelmatig clienten erbij gekregen. Voor mij werkt het dus wel.
Ik reageer ook alleen op hulpvragen die `goed`voelen, en negen van de tien maal klopt dat ook.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die niet terug reageren, ik haal mijn schouders dan maar op, jammer maar helaas.
Jacolien Polman Geplaatst: vrijdag 18 April 2014 09:53
Wat ik even voor de duidelijkheid wil aangeven is dat ik absoluut GEEN bemiddelingsbureau ben. Ik draai zelf mee op de werkvloer, gewoon vanuit huis, indien de cliënt dit wenst, heb ik de mogelijkheden om een klein team in te zetten, en hier de planning etc. voor te verzorgen, aan het eind van de maand is er dan een bijdrage aan administratie , maar haal niks van het kostbare budget af. Sterker nog er is 1 cliënt waar ik werkzaam was voor een bemiddelingsbureau waar zij € 45 euro per uur voor moesten betalen, voor 3 ochtenden in de week de overige dagen moest de familie zelf maar oplossen, er was niet meer budget, ik kreeg voor deze werkzaamheden € 20 per uur, Het enige wat het mevrouwtje van het bemiddelingsbureau deed was aan het eind van de maand de factuur sturen, het bemiddelingsbureau ontving bijna € 1000,- in de maand voor helemaal niks doen! Dit is voor kosten van kantoorpand, dure pc, fax printer apparaten, auto van de zaak etc. Dat vind ik dus stelen , stelen van een kostbaar budget, rijk worden zonder er veel moeite voor te hoeven doen, zo wil ik absoluut niet werken, dat is geen zorg leveren vanuit het hart.
Deze zelfde cliënt krijgt nu de zorg via mijn " zorgburo" wij hebben samen gekeken naar de indicatie en het beschikbare budget, er was wel degelijk budget om de zorg uit te breiden, zij geniet nu zeven dagen in de week haar zorg, ben er zelf werkzaam , samen met nog vier dames, en wij genieten allemaal hetzelfde uurloon, ik verdien niks op de werkzaamheden die de andere dames verrichten, nogmaals dat wil ik niet eens.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.