Interessante discussie?

Deel het via:

Forum homepagina» Administratie, verzekeringen en werkNieuw onderwerp starten »
Pagina 1 van 1
Reageer op onderwerp
Auteur Bericht
Natasja_33
Berichten: 2
Bekijk auteur







Geplaatst: Za Feb 18, 2012 13:09 Reageer op dit bericht

Beste lezers,
Ik heb een vraag, hoe moet ik mijn gewerkte uren uit een PGB vermelden op de belastingaangifte...
Ik werk zo'n 12 uur per maand bij mijn PGB houder en heb daarnaast ook nog een andere baan( invalkracht nulurencontract).
Ik krijg mijn loon bruto uitbetaald en vroeg me dus af hoe dit te vermelden op het aangifteformulier.
Wie kan mij helpen?
Greetz Natasja
Urenregistratie en Facturatie voor Hulpen. Probeer Nu Gratis! » www.Factuurdesk.nl/Gratis
gwehkamp
Berichten: 834
Bekijk auteur







Geplaatst: Za Feb 18, 2012 20:30 Reageer op dit bericht

U kunt Uw PGB inkomsten invullen bij overige verdiensten.
Astrid_143
Berichten: 4
Bekijk auteur







Geplaatst: Di Feb 21, 2012 13:27 Reageer op dit bericht

onder andere inkomsten en dan bij inkomsten overige werk daar staat alfahulp onder. de belastingdienst trek dan aan het einde automatisch de verschuldigde belasting van je bruto salaris af.
W_35
Berichten: 23
Bekijk auteur







Geplaatst: Zo Mei 06, 2012 15:11 Reageer op dit bericht

Ik denk dat je iets meer informatie van je pgb houder moet krijgen. Als je bruto uitbetaald wordt het, volgens mij, gewoon als inkomsten gezien en moet je dat ook opgeven. Staat er niets over in het contract dat je getekend hebt ?

Laatst aangepast door W_35 op Do Mei 10, 2012 07:46, in totaal 2 keer bewerkt
StarCounseling
Berichten: 180
Bekijk auteur







Geplaatst: Zo Mei 06, 2012 19:40 Reageer op dit bericht

Wat W35 schrijft is alleen maar van toepassing indien er sprake is van opting-in of wanneer de zorgverlener meer dan 3 dagen werkt en de salarisadministratie is uitbesteed aan het SVB servicecentrum, die zorgen dan voor loonstrookjes, maar ook voor de afdracht van loonbelasting aan de belastingdienst, waardoor je je inkomsten niet meer zelf hoeft op te geven aan de belastingdienst.
Ik ga ervan uit dat de vraagsteller van deze vraag de inkomste bruto uitbetaald heeft gekregen, waardoor er geen sprake is van uitbesteding van de salarisadministratie of opting-in aan het servicecentrum van de SVB. Dan zijn er dus ook geen loonstrookjes, wel kan de zorgverlener een kopie van de declaratieformulieren die de PGB houder t.b.v. zijn eigen PGB administratie invult, opvragen. Gesteld dat het om een arbeidsovereenkomst gaat. ALs je werkt als ZZP'er heb je uiteraard gewoon je eigen facturen.
W_35
Berichten: 23
Bekijk auteur







Geplaatst: Wo Mei 09, 2012 15:30 Reageer op dit bericht

Van een mogelijkheid tot opting is alleen sprake als er een contract is met de SVB en je dat aangeeft in het zorg contract. Ik denk dat de SVB dit soort specifieke vragen het beste kan beantwoorden. De SVB/PGB site geeft ook veel informatie. En anders kun je misschien bij de belastingdienst informeren hoe dit precies zit. Die zullen precies weten hoe het zit.

Laatst aangepast door W_35 op Do Mei 10, 2012 07:58, in totaal 1 keer bewerkt
Urenregistratie en Facturatie voor Hulpen. Probeer Nu Gratis! » www.Factuurdesk.nl/Gratis
StarCounseling
Berichten: 180
Bekijk auteur







Geplaatst: Wo Mei 09, 2012 17:50 Reageer op dit bericht

W35 ik zeg helemaal niets over of een gemeente wel of niet een contract heeft met de SVB dat staat namelijk volkomen los van de vraag die door de eerste vraagstelster gesteld is. Van loonstrookjes is alleen sprake wanneer er netto uitbetaald is, in alle andere gevallen is er alleen sprake van een urendeclaratie (bruto) of een factuur (afhankelijk van de soort overeenkomst). Bovendien ga je er blijkbaar vanuit dat vraagstelster werkt voor een PGB houder die een PGB via de gemeente heeft en dus om huishoudelijk werk, dat hoeft helemaal NIET zo te zijn, ze kan ook voor een PGB houder werken die een PGB vanuit de AWBZ heeft en dan is er wl altijd een opting-in via de SVB mogelijk. Maar omdat ze aangeeft BRUTO uitbetaald te krijgen (en daar ging het mij om) is er dus per definitie geen sprake van een opting-in of netto uitbetaling via de SVB of welke andere organisatie dan ook. Het maakt voor de zorgverlener ook helemaal niets uit of een PGB houder zijn PGB nu via de gemeente krijgt of via de AWBZ, het maakt uit welk contract je hebt en of er sprake is van opting-in of niet. Als je de loonadministratie NIET hebt uitbesteed (aan de SVB of welke andere organisatie dan ook) dan is er dus geen sprake van loonstrookjes of een jaaropgave, maar ven declaratieformulieren, een urenadministratie of facturen (al naar gelang de soort afgesloten overeenkomst)
W_35
Berichten: 23
Bekijk auteur







Geplaatst: Do Mei 10, 2012 07:42 Reageer op dit bericht

StarCounseling met andere woorden, om zo'n vraag goed te kunnen beantwoorden is er iets meer (specifieke) informatie nodig.
Pagina 1 van 1
Reageer op onderwerp